מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לפיד מתייחס לתחקיר העיתונאים: "אנחנו דורשים תגובה"

אתמול נחשף כי צלמים שעובדים עם חברות תקשורת גדולות ברחבי העולם השתתפו בטבח ה7 באוקטובר כעיתונאים, יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד משחרר סרטון באנגלית עם מסר ברור: דורשים לדעת מה קרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/23 14:17 כה בחשון התשפד

לפיד מתייחס לתחקיר העיתונאים: "אנחנו דורשים תגובה"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי התגובה של גנץ, בה אמר כי דיני הצלמים שהשתתפו בטבח כדין מחבלים, הגיע תורו של יו"ר האופוזיציה להגיב לתחקיר החמור. לפיד שיחרר סרטון בו הוא פונה לערוצי התקשורת המרכזיים ואומר להם: "התקשורת הבינלאומית תמיד מבקשת תגובה מאיתנו, עכשיו אנחנו דורשים תגובה מהם: מי אלה האנשים האלה?האם הם היו מעורבים במתקפה? האם הם ידעו מראש?".

נזכיר כי לפי התחקיר, ארבעה צלמים שעובדים עבור סוכנות הידיעות AP תיעדו את הזוועות מהשבת הנוראית, כך למשל, הצלם חסן אסלייה שעובד גם עבור ה-CNN תיעד את חדירת המחבלים לכפר עזה וכן את הבערתו של טנק צה"לי. בארגון הציגו תמונה של אסלייה מחובק עם יחיא סינוואר, מנהיג החמאס וזאת כדי להוכיח את תמיכתו בחמאס.

https://twitter.com/yairlapid/status/1722583626695450862

קרעי העביר פנייה דחופה למערכות החדשות לקבלת הבהרה

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי, פנה למערכות החדשות של "העיתונאים", המעורבים לכאורה בטבח החמאס-דעאש ב7 באוקטובר, בדרישה להבהרות מיידיות: "העביר פנייה דחופה למערכות החדשות של CNN, reuters, New york times ו סוכנות AP לקבלת הבהרות מיידיות. "חומרת המצב דורשת תגובה מהירה ויסודית. עכשיו זה הזמן של יחידים, עיתונאים, מוסדות, איגודים וארגונים ברחבי העולם, לעשות בחירה ברורה. עלינו להחליט אם אנחנו עומדים בצד של החיים והטוב או בצד של טרור מושחת, חוסר אנושיות ורוע".

עיתונאים של כלי תקשורת בינלאומיים תיעדו חטיפת אזרחים והשתלטות על טנק

במסגרת תחקיר של ארגון HonestReporting התברר כי צלמי עיתונות של כלי תקשורת וסוכנויות ידיעות כדוגמת ה-CNN, הניו יורק טיימס, רויטרס ו-AP, התלוו למחבלי הנח'בה במהלך המתקפה האכזרית בשבת השחורה ותיעדו חטיפת אזרחים לשטח עזה, לינץ' בחייל והשתלטות על טנק.

מיחסי ציבור של CNN נמסר בתגובה: "בתאריך ה 7 באוקטובר הצלם חסן אצליח לא היה מועסק על ידי רשת CNN. כמו כן אין תיעוד לכך שנעשו על ידי הרשת שימוש בחומרים שלו מאותו היום. חסן החל לעבוד כפרילנס עבור הרשת רק מאוחר יותר, בתאריך 10 באוקטובר".