מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ח"כ לשעבר ניסה לארגן הפגנה מסיתה - ונעצר

המשטרה עצרה את מוחמד ברכה שמכהן כראש ועדת המעקב העליונה של החברה הערבית, לאחר שקרא להפגנה נגד המלחמה בנצרת: "משטרת ישראל לא תאפשר כל ניסיון להפר את שלום הציבור או ניסיון להסתה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/23 10:35 כה בחשון התשפד

ח"כ לשעבר ניסה לארגן הפגנה מסיתה - ונעצר
מוחמד ברכה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שוטרי מחוז צפון עכבו לחקירה לפני זמן קצר (ה') את ראש ועדת המעקב העליונה של החברה הערבית וחבר הכנסת לשעבר מטעם חד"ש, מוחמד ברכה, אשר בניגוד להנחיות המשטרה, ניסה לארגן הפגנה שעלולה להוביל להסתה ופגיעה בשלום הציבור - כשהודיע על הפגנה נגד המלחמה בנצרת.

מפלגת חד"ש בתגובה לעיכובו של חבר הכנסת לשעבר: "מתקפה של ממשלת בן-גביר-נתניהו על ההנהגה המוסכמת של הציבור הערבי היא מתקפה על הציבור הערבי במטרה לעורר מתיחויות בין יהודים וערבים, ולהשתיק את הקולות שקוראים לשלום ולעצירת המלחמה".

"משטרת ישראל לא תאפשר כל ניסיון להפר את שלום הציבור או ניסיון להסתה"

מהמשטרה נמסר: "בימים אלו, בהם מדינת ישראל נמצאת במצב לחימה, האווירה בציבור מתוחה מאוד. החטופים שלנו עדיין לא שבו, והשוטרים עמוסים במשימות - מצופה מכל אזרח ישראלי לכבד את החוק ולהקשיב להנחיות המשטרה". עוד נמסר: "משטרת ישראל לא תאפשר כל ניסיון להפר את שלום הציבור או ניסיון להסתה, ותנקוט ביד קשה כנגד כל מי שינסה לעשות זאת".

המשטרה הקימה צוות ייעודי נגד הסתה שפועל באגף החקירות והמודיעין מאז תחילת המלחמה במתכונת מוגברת על מנת לטפל בכלל הסוגיות הנוגעות לחשודים. עד כה 62 כתבי אישום הוגשו בהליך מזורז נגד מסיתים לאלימות וטרור מתחילת הלחימה. 477 פרסומים המעודדים לאלימות, הסתה, תמיכה והזדהות עם ארגוני טרור, נבדקו וטופלו. 211 תיקי חקירה נפתחו לאחר שעלה כי הפרסומים עולים כדי חשד להסתה ותמיכה בארגון טרור.