מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

החל משבוע הבא: טיסות חינם למפונים

שרת התחבורה הודיעה כי הוחלט על הקצאת טיסות חינם עבור המפונים מהדרום, בין שדה תעופה רמון באילת לנתב"ג: ""תפקידנו לחזק את העורף בכל ההיבטים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/23 09:53 כה בחשון התשפד

החל משבוע הבא: טיסות חינם למפונים
מטוס ישראייר. ארכיון, צילום: Moshe Shai/Flash90

בשורה למפונים שבאילת: החל מיום שני הקרוב, יתבצעו טיסות בחינם למפונים ולמשפחות הנעדרים והחטופים, בין שדה התעופה רמון הסמוך באילת לנמל התעופה בן גוריון וחזור, זאת ביוזמת שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל מירי רגב.

על פי ההחלטה, הטיסות יבוצעו באמצעות החברות ישראייר וארקיע, והן יאפשרו למפונים נוחות בהתנידות בין מרכז הארץ למלונות בדרום. ההחלטה שהתקבלה בשיתוף פעולה בין משרדי התחבורה והאוצר, היא הטבה נוספת הניתנת במטרה להקל על מי שנאלצו לעקור מביתם נוכח המצב הבטחוני.

נזכיר כי לפני כשבועיים, החל משרד התחבורה במתן כרטיסי רב-קו מוטענים בהסדר חופשי ארצי למפונים, ומתחילת המלחמה הוא מפעיל עבורם מערך היסעים ועמדות שירות במלונות.

מירי רגב. מחירי התחבורה יעלו?

מירי רגב. מחירי התחבורה יעלו?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"תפקידנו לחזק את העורף בכל ההיבטים"

שרת התחבורה מירי רגב: "טיסות הלוך חזור חינם מרמון לנתב"ג יסייעו למפונים ולמשפחות הנעדרים והחטופים, ויקלו עליהם את ההתניידות בתקופת השהות במלונות. תפקידנו לחזק את העורף בכל ההיבטים, ואני מבקשת להודות למשרד האוצר על ההירתמות, האכפתיות ושיתוף הפעולה". לדבריה: "ההסדר יתמוך גם בחברות התעופה הישראליות שעוברות תקופה מאתגרת ואנו פועלים במגוון אפיקים לסייע להן לצלוח את התקופה".

גם חברת ישראייר תאפשר למעגל השני שהם קרובי משפחה של יישובי העוטף, מטפלים, תומכים וכן לחיילי צה"ל לרכוש כרטיסי טיסה בקו תל אביב אילת וחזרה במחיר של 99 שקלים בלבד.

"בנוסף, ישראייר בוחנת מול כל הגורמים הרלוונטיים כולל גורמי צבא , להפעיל טיסות מאילת לחצרים וחזרה כדי לאפשר לחקלאי עוטף עזה המתגוררים זמנית באילת להגיע בנוחות לעבודתם בשטחים החקלאים ובסיום העבודה לחזור למשפחותיהם באילת".