מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עמית סגל מזועזע: אני לא נושם מהדבר הזה

הפרשן הפוליטי המוכר הזדעזע מתחקיר של ארגון HonestReporting ממנו עולה כי צלמי עיתונות של כלי תקשורת בינלאומיים תיעדו רצח ישראלים והצטרפו למחבלי החמאס במהלך החדירה לשטח ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/23 09:24 כה בחשון התשפד

עמית סגל מזועזע: אני לא נושם מהדבר הזה
"אני לא נושם מהדבר הזה", עמית סגל, צילום: Hadas Parush/Flash90

הפרשן הפוליטי המוכר, עמית סגל, שיתף עם עוקביו בזעזוע את התחקיר של ארגון HonestReporting שחושף את צביעותם של כלי התקשורת הבינלאומיים. לאחר שהציג לעוקביו את ממצאי התחקיר סגל תקף את כלי התקשורת הבינלאומיים: "אני לא נושם מהדבר הזה. תבינו, אלה אותם העיתונאים שעליהם נשענו רשתות התקשורת בדיווחים השקריים על הפצצת בית החולים בידי ישראל".

עיתונאים של כלי תקשורת בינלאומיים תיעדו חטיפת אזרחים והשתלטות על טנק

במסגרת התחקיר התברר כי צלמי עיתונות של כלי תקשורת וסוכנויות ידיעות כדוגמת ה-CNN, הניו יורק טיימס, רויטרס ו-AP, התלוו למחבלי הנוח'בה במהלך המתקפה האכזרית בשבת השחורה ותיעדו חטיפת אזרחים לשטח עזה, לינץ' בחייל והשתלטות על טנק.

לפי התחקיר, ארבעה צלמים שעובדים עבור סוכנות הידיעות AP תיעדו את הזוועות מהשבת הנוראית, כך למשל, הצלם חסן אסלייה שעובד גם עבור ה-CNN תיעד את חדירת המחבלים לכפר עזה וכן את הבערתו של טנק צה"לי. בארגון הציגו תמונה של אסלייה מחובק עם יחיא סינוואר, מנהיג החמאס וזאת כדי להוכיח את תמיכתו בחמאס.

צלם AP מחובק עם רב המרצחים יחיא סינוואר

צלם רויטרס תיעד לינ'ץ אכזרי בחייל צה"ל

שני צלמים נוספים של סוכנות AP, חאתם עלי ועלי מחמוד תיעדו את חטיפת תושבי העוטף לעזה. לאחר שהתמונות עלו לאתר הסוכנות, הקרדיטים לכתבים הוסרו כנראה מחשש לפגיעה בהם. בתיעוד אחר של צלם רויטרס, אבו מוסטפא נראה לינץ' אכזרי שביצעו מחבלי החמאס בחייל צה"ל שהוצא מטנק והתיעוד נכנס לרשימת "תמונות היום" של סוכנות הידיעות.

האם צלמי העיתונות עודכנו על ידי החמאס לפני המתקפה?

בארגון HonestReporting העלו תהיות בדבר הקשר של ארגון החמאס לצלמי העיתונות, כך לדוגמא נשאל כיצד צלמי העיתונות ידעו להגיע לאזורי הטבח בדיוק בזמן המתקפה? האם עודכנו על כך קודם על ידי החמאס? ואם כן, האם הודיעו לסוכנויות הידיעות? האם הודיעו לכלי התקשורת הבינלאומיים שהם מתלווים למחבלים בזמן שהם חוטפים אזרחים ומבצעים לינץ' בחיילים?