בשבת הקרובה: הפרשת חלה עולמית בתפילה להחזרת החטופים

לקראת שבת: הפרשת חלה עולמית, כולל נוסח תפילה מיוחד שחובר על ידי ארגון רבני צהר. "האחדות והערבות ההדדית של עם ישראל בקיום המצווה היא גם חלק מחובתנו למען חיילי צה"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/11/23 15:47 כד בחשון התשפד

בשבת הקרובה: הפרשת חלה עולמית בתפילה להחזרת החטופים
מיצג להחזרת החטופים , צילום: Miriam Alster/Flash90

לקראת השבת הקרובה תתקיים הפרשת חלה עולמית שמוביל ארגון רבני צהר למען חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, למען תושבי עוטף ישראל למען הפצועים, ולמען החטופים והנעדרים. הפרשת החלה תתקיים ביום חמישי הקרוב לקראת השבת הקרובה, כאשר רבני ארגון צהר חיברו נוסח תפילה מיוחד לזמן עת הרצון בזמן קיום מצוות ההפרשה.

הציבור הרחב צפוי לשתף ברשתות החברתיות תמונות וסרטונים בעת קיום המצווה על מנת לחבר ציבור רחב ככל האפשר למצווה. ניתן להצטרף ע"י הרשמה בלינק ברשתות החברתיות של צהר, ולקבל מידע הכולל סרטון עם הסבר הלכתי על מצוות הפרשת חלה מפי הרב דוד סתיו, סרטון לגבי תהליך הכנת החלות וסדר הברכות ונוסח צהר להפרשת חלה להדפסה. הארגון פועל בהתנדבות מלאה וכך גם במיזם הפרשת החלה. לטובת הקהילות היהודיות בתפוצות המידע והסרטונים יהיו גם בשפה האנגלית.

נוסח התפילה להפרשת החלה העולמית

יהי רצון מלפניך ה׳ אלוקינו ואלוקי אבותנו, שמצוות הפרשת חלה תחשב לי כאילו קיימתיה בכל פרטיה ודיקדוקיה, ותחשב הפרשת חלה זו שאני מפרישה כמו קורבן הקרב על גבי המזבח ויתקבל ברצון. כמו בזמן שבית המקדש היה קיים היתה החלה ניתנת לכהן והיתה זו לכפרת עוונות כך תהיה הפרשה זו לכפרת עוונותיי ועוונות כלל בית ישראל. יהי רצון שתעמוד זכותה של מצות הפרשת חלה זו לזכותם של חיילי צבא הגנה לישראל שנאבקים ונלחמים בימים האלה למען הגנת עמך בית ישראל בכל מבקשי רעתם מדרום ומצפון ומכל מקום שהוא ותעמוד זכותה של הפרשת חלה זו לזכותם של מאות החטופים והחטופות הנמצאים בשבי האכזרי ויקויים בהם הכתוב; "ופדויי ה׳ ישובון ובאו ציון ברינה"

יו"ר ארגון רבני צהר הרב דוד סתיו: "ביום חמישי הקרוב עם ישראל כולו יתאחד סביב מצווה אחת לקראת שבת חיי שרה. שרה אימנו היתה הראשונה בהיסטוריה לקיים הפרשת החלה. האחדות והערבות ההדדית של עם ישראל בקיום המצווה היא גם חלק מחובתנו למען חיילי צה"ל, לרפואת הפצועים ולחזרתם במהרה של חטופינו בעזה. אנו קוראים לכל אחד ואחת לקחת חלק במיזם ולהתחבר יחד לקראת כניסת השבת".