מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הצעת החוק שתעזור למילואימניקים: "שיוכלו לקנות פלאפל באפטר"

קפיצה של קרוב ל30%: עברה בקריאה ראשונה הצעת חוק במסגרתה יקבל משרת מילואים שאין לו משכורת בשוטף עוד אלפי שקלים בחודש | ח"כ שמחה רוטמן: "חייבים לוודא שישולם למתנדבי המילואים לפחות השכר המינימלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/11/23 13:59 כד בחשון התשפד

הצעת החוק שתעזור למילואימניקים: "שיוכלו לקנות פלאפל באפטר"
יוצאים למילואים, צילום: שלמה דנצינגר

מליאת הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה ראשונה את הצעת חוק הביטוח הלאומי (הוראת שעה – חרבות ברזל) תגמולים למשרתים במילואים שמטרתו להגדיל את סכום "התגמול המזערי" בעשרות אחוזים.

הצעת החוק מתייחסת לפרק י"ב של חוק הביטוח הלאומי במסגרת ההצעה, מוצע לעגן בחוק וכהוראת שעה לתקופה שמיום פרוץ מלחמה (7.10.23) ועד ה30.11, יעלה שיעור "התגמול המזערי" המשולם לחיילי המילואים המשרתים בתקופה זו, ויעמוד על שיעור 95% מהסכום הבסיסי, לחודש, מחולק בשלושים יום, כלומר סכום של 300.61 שקלים ליום מילואים.

המצב כיום ז בו "התגמול המזערי" עומד על 68% מהסכום הבסיסי לחודש, מה שאומר בפועל כ-215 שקלים בעבור כל יום מילואים. התגמול המזערי מתייחס למשרתי מילואים שאינם מקבלים משכורת בשוטף, בין אם זה בגלל שאינם עובדים או כי מקור ההכנסה שלהם נמצא בחו"ל. 15 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת העבודה והרווחה.

יש קבוצות גדולות ומשמעותיות שבאו לארץ בהתנדבות מלאה

ח"כ שמחה רוטמן על הצעת החוק: "חייבים לוודא שישולם למתנדבי המילואים לפחות השכר המינימלי. שהם יוצאים לאפטר שיוכלו לקנות פלאפל. אני יודע שיש קבוצות גדולות ומשמעותיות שבאו לארץ בהתנדבות מלאה שבאו לסייע ללוחמים".