מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

משרד הבריאות: הצפיה בסרט עלולה לפגוע בצופה

במכתב ששלחה המועצה הלאומית לפוסט טראומה למנכ"ל משרד הבריאות, היא מזהירה מפני ההשלכות של צפייה בסרט של דובר צה"ל: "ברצוננו להבהיר כי צפייה בסרט עשויה לפגוע בצופה, בנפגעים ובעוד רבים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/23 15:38 כג בחשון התשפד

משרד הבריאות: הצפיה בסרט עלולה לפגוע בצופה
הטבח בקיבוץ בארי, צילום: Omer Fichman/Flash90

המועצה הלאומית לפוסט טראומה שיגרה היום (ג') מכתב למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בו היא מזהירה מפני ההשלכות של צפייה בסרט הזוועות של דובר צה"ל אשר מציג בפירוט את ההתרחשויות שאירעו בטבח הנורא בשמחת תורה.

מנכ"ל המועצה, פרופ' אייל פרוכטר, כתב במכתב כי השימוש בסרטון צריך להיות באופן מצומצם וכי אין הוא יכול לשמש לצפייה רחבה: "ברצוננו להבהיר כי צפייה בסרט עשויה לפגוע בצופה. אם הוא ידלוף או ישמש לצפייה רחבה, ימצא מזיק לצופים, לזכרם של הנפגעים ולאנשים רבים בחברה הישראלית ובאנשי העוטף בפרט".

המכתב למנכל המשרד

המכתב למנכל המשרד צילום: ללא

דובר צה"ל נשאל האם סרט הזוועות ישוחרר לציבור - כך הוא השיב

נזכיר כי בשבוע שעבר נשאל תא"ל דניאל הגרי על ידי העיתונאית גילי כהן על הפצתו של הסרט לציבור הישראלי, ובתשובתו אמר דובר צה"ל כי צריך לנהוג ברגישות בסוגיה וכי הסרט יוקרן במקומות רלוונטיים.

"דובר צה"ל אסף את כלל החומרים שנמצאו בשטח על ידי הכוחות השונים, וכל זה הצטבר אצלנו. צריך להגיד בכנות שאנחנו שואלים כל משפחה לפני שאנחנו מכניסים סרטון שמופיעים בה אנשים מאותה המשפחה. יש משפחות שאומרות במפורש שצריך לשמור על התמונות הללו ברגישות גדולה", אמר הגרי. "אני חושב שצריך לפעול ברגישות ולשמור על כבוד המשפחות. נראה את הדברים במקומות הרלוונטיים".