מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

130 מטר מכוחות חי"ר: ההפצצה החריגה של חיל האוויר בעזה

חוליית מחבלים גדולה שתכננה פגיעה בטווח המיידי בכוחותינו הופצצה - למרות שבמרחק קצר מאוד משם שהו כוחות חי"ר: הכוחות נכנסו לכלים המשוריינים, כטב"מ וידא את מוגנותם ומפקד חיל האוויר אישר את התקיפה המוצלחת באופן אישי

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/23 08:20 כג בחשון התשפד

130 מטר מכוחות חי"ר: ההפצצה החריגה של חיל האוויר בעזה
תקיפות חיל האוויר בעזה, מלחמת חרבות ברזל, צילום: Atia Mohammed/Flash90

הלחימה ברצועת עזה נמשכת, ואמש (ב') דווח כי כוחותינו פועלים בסמוך לבית החולים שיפא. בישראל טרם אישרו את הדיווחים, אך הבוקר מפרסם דורון קדוש בגלי צה"ל תקיפה חריגה של כוחות חיל האוויר - בסמוך לכוחותינו. בתוך כך, שר הביטחון גלנט אישר תוכניות מבצעיות נוספות בעיר עזה ובצפון הרצועה.

פגיעה מדויקת - ללא נפגעים לכוחותינו

על פי הפרסום של קדוש, מטוס קרב זיהה חוליית מחבלים גדולה המונה יותר מעשרה מחבלים שמתכוננת לקראת תקיפת כוחותינו בטווח מיידי. כוחות חי"ר של צה"ל שהו בסמוך מאוד למחבלים, מרחק של כ-130 מטרים, והם קיבלו הוראה להכנס לתוך הכלים המשוריינים בכדי שחיל האוויר יוכל להפציץ את החוליה.

ההפצצה החריגה נעשתה באישורו של תומר בר, מפקד חיל האוויר, ורק אחרי שעלה כטב"מ שאישר כי הכוחות מוגנים. תוך דקות התקבל האור הירוק והפצצה הוטלה בהצלחה: המחבלים חוסלו, ללא נפגעים לכוחותינו.

חיסול מדויק: חוסל מפקד גדוד דיר אל בלח

"המכונה הצה"לית עובדת במלוא העוצמה"

כאמור, גלנט אישר אמש (ב') תוכניות מבצעיות בעזה ובסיום הדיון התייחס ללחימה הקרקעית בעזה ואמר כי "הפעולה של צה"ל ביממה האחרונה מרשימה מאוד. השילוב בין חיל האוויר לכוחות היבשה מרעיד את רצועת עזה". הוא הוסיף כי "רק ביממה האחרונה נהרגו מג"דים ומ"פים, חלק מהם כאלה שחיסלנו לפני יום ויומיים והחליפו אותם אחרים, וגם הם מחוסלים. המכונה הצה"לית עובדת במלוא העוצמה".

על יחיא סינוואר אמר גלנט: "יחיא סינוואר מתחבא בבונקר שלו ונותן למפקדי השדה למות בשטח. אצלנו, המפקדים הולכים בראש הכוח, מובילים קדימה, מביאים להישגים ומנהיגים את הכוחות".

חודש למלחמה: תיעוד מתוך הכניסה הקרקעית