אחרי מאבק של 70 שנה: האדמות שנקנו בגוש עציון סוף סוף קיבלו אישור

אדמות מורכוס נקנו לפני 70 שנה ונרשמו בטאבו אחרי מאבק משפטי ממושך. המשמעות - אפשרות להרחבה משמעותית של יחידות הישובים. שלמה נאמן: "דווקא בימי המלחמה הבשורה הזאת מקבלת משמעות כפולה של ציונות ואחיזתנו בארץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/11/23 09:41 כא בחשון התשפד

אחרי מאבק של 70 שנה: האדמות שנקנו בגוש עציון סוף סוף קיבלו אישור
גוש עציון, צילום: Gershon Elinson/Flash90

בין ראש צורים לגבעה הצהובה ואלון שבות בגוש עציון ישנה חלקת קרקע שגודלה 564 דונם הנקראת בשם "אדמות מורכוס". לפני כשבעים שנה חברת "הימנותא ירושלים" (חברת בת של קק"ל) קנתה את האדמות האלו מהערבים ובמשך שנים התנהל הליך משפטי מורכב בין החברה לערבים שניסו למנוע את "העברת הבעלות".

היום, סוף סוף נרשמה החלקה בטאבו על שם חברת הימנותא ירושלים והמשמעות המיידית שלה היא שינוי יעוד בגבולות הקיימים והרחבת הישובים ומוסדות החינוך במרכז גוש עציון בשנים הקרובות.

חלקת מורכוס

חלקת מורכוס צילום: יחצ

לצד מועצת גוש עציון, פעלו רבים וטובים על מנת להגיע לקו הסיום: קיבוץ ראש צורים, חברת הימנותא, שהיא כאמור חברת בת של קק"ל. תודה גדולה מגיעה להנהגת ראש צורים, ליושבת ראש קק"ל, יפעת עובדיה לוסקי ולאיש הימנותא עובד ארד, אשר עשה לילות כימים להצלחת המהלך החשוב הזה.

במועצת גוש עציון מדגישים כי בתקופה זאת של הלחימה בעזה והכרעת הטרור ביו"ש יש למהלך משמעויות נוספות בעניין האחיזה בארץ ישראל והרחבת ההתיישבות שלנו בגוש. ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן הודה לעוסקים במלאכה ואמר: "דווקא בימי המלחמה הבשורה הזאת מקבלת משמעות הולמת של ציונות ואחיזה בארץ ישראל, אנחנו נמשיך לבנות את הארץ ולצמוח בה למען עתיד ילדנו ומדינתנו!"