בזמן ארוחת שבת, ירי ופגיעה ב 3 בתים

מחבלים ירו לעבר הישוב רחלים בערב שבת. הירי עבר מעל ראשו של אחד הילדים. ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "המחבלים הנאצים בעזה הם כמו המחבלים הנאצים ביו"ש, צריך להדביר את שניהם בכוח". יעל שירו מעל לראש של בנה: "דבר מזעזע, דורשים שיפעלו בתוך הכפר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/11/23 22:29 כ בחשון התשפד

בזמן ארוחת שבת, ירי ופגיעה ב 3 בתים
הירי בחלון, צילום: מועצה אזורית שומרון

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן דורש תשובה אמיתית לירי: "תושבי השומרון עומדים בצורה מלאה מאחורי הממשלה ומאחורי צה"ל, אנחני חלק מעם ישראל וחלק מהמלחמה שלו. אנחנו מצפים להפיכת הקערה בצורה מוחלטת ביו"ש. הטרוריסטים הנאצים בעזה הם בדיוק כמו הטרוריסטים הנאצים ביו"ש, צריך להדביר אותם בכח, לסגור את כל המחסומים הבטחוניים, כל בית שיורים ממנו צריך להוריד. מדינת ישראל וצה"ל חייבים להוריד את הכפפות ולהתייחס למחבלים הנאצים בשומרון כפי שמתייחסים למחבלים הנאצים בעזה. בטרם יהיה מאוחר. לאחר ירי כזה כבד, צריך להתמקם בבית הקרוב, להקים עמדה צבאית עם דגל ישראל, לחזק את הבטחון ולהעביר מסר שאנחנו לא נשברים. שמה שהיה לא יהיה".

אליהו תושב הישוב מספר: "בסביבות השעה 21:30 אחרי ארוחת שבת, אני נרדמתי על הספה, שאר בני הבית ישבו ודיברו 6 ילדים הבכור בן 11 והקטנה בת שנתיים, לפתע החל ירי. אמרתי לכולם לשכב על הרצפה. כדור אחד חדר דרך הויטרינה מעל הראש של הבן שלי בן ה 6. מכיוון שאני מגוייס בצו 8, שלחתי מייד דיווח לצבא, והגיעו כוחות למקום. התחושות קשות. תחושת חוסר בטחון בתוך הבית. זה מצב שאסור שיימשך".

יעל תושבת הישוב מספרת: " בסביבות השעה 21:30 אחרי ארוחת שבת, הלכתי עם הבת שלי לחדר להרדים אותה, הילדים שיחקו בסלון, שמעתי רעשים, בעלי קפץ ואמר: לשכב על הרצפה. נשכבתי על הבת שלי. חלק מהילדים הלכו לממ"ד, וקראנו תהילים. אחר כך ראיתי שכדור עבר מעל הראש של הבן שלי בן ה 6. זה מזעזע כואב ומאכזב שבוקר אחר כך לא קרה שום דבר בכפר ממנו ניסינו לרצוח אותנו בביתנו, בערב שבת, שם המשיכו בחייהם בנחת, לא יכול להיות שלא יהיה מחיר. אנחנו מצפים לתשובה ניצחת וברורה מצה"ל. האוייב צריך להבין שדבר כזה לא יקרה"

יו"ר הישוב רחלים יצחק הורוביץ: "במהלך השבת בשעה 9:20 נורה צרור של 26 כדורים לכיוון הישוב. פגע בארבעה בתים, והתנפצו חלונות של שלושה בתים. רק בנס ילד שהיה שם בתוך הבית לא נפגע, עבר לו ממש מעל הראש. אנחנו כבר חודש מתריעים בפני הצבא, שלא מפסיקים לירות מאולם החתונות בכפר בתגובה רק אומרים לנו שאין שם נשקים. נמאס שחיינו מופקרים".