מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עמית סגל תקף את העזתים: "צריך להיות חורבן"

איש התקשורת והפרשן הפוליטי תקף בטורו את העזתים על כך שלא פצו פה לאחר הטבח המחריד ב- 7 לאוקטובר. וציטט מדבריו של ז'בוטינסקי: "חובה קדושה היא להגיב על ערים הרוסות בהריסת ערים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/23 12:29 יט בחשון התשפד

עמית סגל תקף את העזתים: "צריך להיות חורבן"
עמית סגל, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

העיתונאי עמית סגל, ציטט היום (ו') בטורו לידיעות אחרונות מדבריו של זאב ז'בוטינסקי, וכתב על הקשר ביניהם לבין המלחמה איתה מתמודדת מדינת ישראל בימים אלו. "הבחירה אינה בין תגובה נגד המרצחים או נגד הציבור העוין בכלל: הבחירה היא אך ורק בין שתי האפשרויות המעשיות - או תגובה נגד הציבור העוין בכללו, או אי הגבה כוללת", כתב ז'בוטינסקי בציטוט שפרסם סגל: "האין זה נכון שבחברה הדמוקרטית של ימינו חובה קדושה היא להגיב על ערים הרוסות בהריסת ערים".

העיתונאי הסרוג כתב כי בימים אלו, דברים אלו שכתב ז'בוטינקי רלוונטיים מתמיד, והשווה בין ההתנגדות המועטה שהייתה קיימת בגרמניה הנאצית - לבין הדממה המוחלטת של העזתים לאחר הטבח: "התמונות מעזה מיום שבעה באוקטובר לא העלו אפילו עזתי אחד שעמד עם שלט 'לא בשמי', אפילו לא מחתרת אחת בסגנון הורד הלבן של גרמניה הנאצית, אפילו לא כרוז אחד", תקף סגל. "בכל מרחבי הרשת לא אותר אפילו פוסט אחד מהרצועה שמסתייג מהזוועות".

רצועת עזה לאחר תקיפות צה"ל מלחמת חרבות ברזל

רצועת עזה לאחר תקיפות צה"ל מלחמת חרבות ברזל, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90     

"כשתסתיים המלחמה, הנזק האגבי שלה צריך להיות חורבן עיר הרשע"

סגל טען כי הבלתי מעורבים לכאורה של שבעה באוקטובר, היו מעורבים מאוד: "הם הצביעו חמאס, הם המליכו את חמאס, הם אפשרו את חמאס והם חגגו את הצלחותיו המזוויעות". לסיכום, שיתף העיתונאי בעמדתו כיצד צריכה להראות עזה בתום המלחמה: "עד לסוף השבוע חרבו כעשרים אחוז מבתי העיר עזה. כשתסתיים המלחמה, הנזק האגבי שלה צריך להיות חורבן עיר הרשע. לא הרג חסר אבחנה כמו בהפצצות הבריטים בדרזדן והמבורג, אבל בהחלט פליטות ואוהלים"