מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הרבנים בקריאה חריגה: לא לנהוג באלימות כלפי ערבים

רשימה ארוכה של רבנים, בהם הרבנים הראשיים לישראל ורבנים בכירים בציונות הדתית, חתמו על מכתב הקורא לציבור שלא לנהוג באלימות פיזית או מילולית כלפי עובדים ערבים. זאת בעקבות פנייתו של ראש עיריית ירושלים 

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/23 19:26 יח בחשון התשפד

הרבנים בקריאה חריגה: לא לנהוג באלימות כלפי ערבים
פגיעה באוטובוס, ארכיון, צילום: ביטחון אדם

בעקבות מספר מקרים בעיר של פגיעה בעובדי עירייה ערבים פנה ראש העיר ירושלים, משה ליאון לרבנים בכירים בציונות הדתית ולרבנים הראשיים לישראל שיקראו שלא לנהוג באלימות בתקופה קשה זאת. בין החותמים הרבנים הראשיים, הרב יעקב אריאל, הרב איתן אייזנמן והרב אליקים לבנון.

"הגיעה אלינו השמועה על אנשים משולי המחנה, שדמם רותח בקרבם"

"לב מי לא יחרד, לשמע הבשורות הנוראות שפקדו את אחינו בני ישראל. תצלנה אוזניים משמוע את הרעות אשר פקדונו" פתחו הרבנים את מכתבם. "לדאבון הלב, הגיענ אלינו השמועה על אנשים משולי המחנה, שדמם רותח בקרבם לשמע השמועות הנוראיות ונוהגים באלימות כלפי עובדים העוסקים בשירות תושבי ירושלים וכל רחבי הארץ", התייחסו לתופעה הבעייתית.

"באנו בזאת להביע את מחאתנו, כי מלבד שהדבר מנוגד בתכלית לדרך תורתנו הקדושה, כפי שאמרו ז"ל אין כוחה של אומה זו אלא בפה", כתבו הרבנים וציינו כי יש בכך עניין של פיקוח נפש, וכן הפסד גדול, "שאותם עובדים לא יבואו לעבודה מפחד המציק, וזה הוא נזק עבור כלל התושבים והוא חב לאחרים".

קריאת הרבנים

קריאת הרבנים צילום: ללא

"שלא יהיה איש שיעשה ריב ומדון – כי בנפשנו הדבר"

לסיכום, ביקשו החותמים "להזהיר גדולים על הקטנים, שלא יהיה איש שיעשה ריב ומדון עם אותם עובדים. וכל אחד ואחד יזהיר לאנשי ביתו ולצעירים שדמם חם, להתרחק מכל דבר של אלימות חלילה, לא אלימות שבמעשים ולא אלימות שבפה, כי בנפשנו הדבר".

בין החותמים על המכתב: הראשון לציון- הרב יצחק יוסף, הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו- הרב הראשי לישראל, הרב משה שלמה עאמר- רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן- רבה של ירושלים, הרב יעקב אריאל, זקן רבני הציונות הדתית, רב העיר רמת גן לשעבר ונשיא ישיבת קמת גן, הרב אייתן אייזמן, ראש מוסדות צביה, הרב אליקים לבנון רב המועצה האזורית שומרון, הרב מנחם בורשטיין- מכון פועה, הרב יצחק בן שחר- רב הישיבה בקדומים, הרב שמואל דוד, רב העיר עפולה, הרב יצחק שליו- רב העיר ירוחם, הרב משה ביגל, רב הישוב מיתר, הרב מנחם פרל- מכון צומת והרב שלמה אישון- רב קהילה ברעננה ויו"ר מכון כת"ר.