מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

זו הרשת המסוכנת ביותר: כך פועלות מדינות עוינות להוצאת מידע מחיילים ברשתות

במערך ביטחון המידע סיכל תשתית של אווטרים שפעלה ברשתות החברתיות במטרה להוציא מידע על כוחות ופעילות צה"ל, בעיקר באינסטגרם | ראש מערך ביטחון המידע מזהיר: "עלול להטות את הכף על המשך הלחימה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/23 13:16 יח בחשון התשפד

זו הרשת המסוכנת ביותר: כך פועלות מדינות עוינות להוצאת מידע מחיילים ברשתות
סייבר, צילום: shutterstock

בימים האחרונים מערך ביטחון המידע סיכל תשתית של אווטרים שפעלה ברשתות החברתיות במטרה להוציא מידע על כוחות ופעילות צה"ל. מדובר בתשתית שהפעילה עשרות פרופילים על ידי מדינות הציר במטרה לספק מידע לחמאס.

עשרות פרופילים ברשתות החברתיות, בדגש על האינסטגרם

הדמויות מחזיקות תמונות אותנטיות, מנהלות סוג של קשר רומנטי במגוון דרכים של שיחות, באמצעות התכתבויות, הקלטות קוליות ושיחות וידיאו. לכל אווטר מערכת של אווטרים שתפקידם לחזק את אמינותם ברשת - "הורים", "אחים", ו"חברים".

הרשת הזו הכילה עשרות פרופילים ברשתות החברתיות, בדגש על האינסטגרם, והיקף הנתקפים הפוטנציאליים - מאות עד אלפי חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים. בנוסף לסיכול המבצעי מתקיים ערוץ הפללה וחסימה של האווטרים בערוץ המדינתי.

ראש מערך ביטחון המידע: "עלול להטות את הכף על המשך הלחימה"

ראש מערך ביטחון המידע, אלוף-משנה ג', מסר: "אנו מזהים מגמת ניסיונות של האויב לאסוף מודיעין על משרתי צה"ל, שעלולה להטות את הכף על המשך הלחימה. מערך ביטחון המידע פועל בשגרה ובלחימה לאתר באופן שיטתי תשתיות שיטוי ולסכל אותן. אל מול רשת הפיתוי המסוכנת, ניצבים אמצעי ניטור טכנולוגיים חכמים של המערך. בו בעת, פוטנציאל הנזק של תשתיות שיטוי דומות גבוה ועל כן נדרשת ממשרתי צה"ל עירנות מרבית בנושא".