אמר או לא אמר? אחרי הדיווח בחדשות 12 רוטמן זועם: "עלילת דם שקרית"

חבר הכנסת מהציונות הדתית פרסם הכחשה נמרצת לדיווח של חדשות 12, לפיו במהלך שיחה סגורה אמר לכאורה כי דם הנרצחים בחווארה אדום יותר מנרצחי טבח שמחת תורה. רוטמן: "מדובר בשקר מוחלט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/23 22:32 יז בחשון התשפד

אחרי הדיווח בחדשות 12 רוטמן זועם: "עלילת דם שקרית"
רוטמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שוב זעם של חבר הכנסת מהציונות הדתית על חברת החדשות: על פי דיווח של העיתונאי גיא פלג בחדשות 12 הערב (ד'), במהלך שיחה שקיים ח"כ שמחה רוטמן עם נציגי משרד המשפטים, אמר לכאורה כי "דם הנרצחים בחווארה אדום מדם הנרצחים בעוטף", אמירה מקוממת שעוררה עליו זעם של רבים. אלא, שיו"ר ועדת חוקה של הכנסת מכחיש נמרצות את הדברים: "שקר מוחלט".

דמם של הנרצחים אדום יותר

"הדם של האחים הלל ויגל יניב שנרצחו בחווארה אדום יותר מדם הנרצחים ב-7 באוקטובר", כך הובא הציטוט המלא לכאורה של רוטמן במהדורה, זאת במסגרת שיחה עם אנשי שב"כ ואנשי משרד המשפטים. עוד עולה מהדיווח של חדשות 12, כי רוטמן לכאורה חזר בו מהדברים שעוררו זעם של רבים, ובמועצה אזורית שער הנגב קראו לו למסור את התפטרותו עוד הערב.

הרס בבית בעוטף עזה

הרס בבית בעוטף עזה, צילום: Gili Yaari/FLASH90

ההכחשה הנמרצת: "אין בכוונתי להיכנס למריבות ולפילוגים"

נציג הציונות הדתית, לעומת זאת, מכחיש בתוקף את הדברים. בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו כתב: "בעודי נמצא בלוויה של חלל צה"ל, שנפל לצד חבריו מכל חלקי האוכלוסייה בישראל, בערוץ 12 טרחו לייצר עלילת דם שקרית ומסיתה, שלא הייתה ולא נבראה. למען הסר ספק, בשום דרך ובשום צורה, לא בשיחות סגורות ולא בשיחות פתוחות, לא נאמר ואף לא נרמז על ידי כאילו דמו של מישהו אדום יותר מדמו של מישהו אחר, ומדובר בשקר מוחלט. מתוך כבוד לחללי צה"ל ולנרצחים בפעולות הטרור, ב-7 באוקטובר וקודם לכן, אין בכוונתי להיכנס למריבות ולפילוגים שחלק מכלי התקשורת מעוניינים בהם".