הרב שרקי: אם זאת מטרת המלחמה - אין הצדקה לסיכון חיילינו

הרב אורי שרקי שוטח את דעתו אודות מטרת המלחמה וכותב בנחרצות: "אם המטרה היא למסור את עזה לידי פושעי הרשות הפלשתינית - אין לשפוך את דמם של בחורי ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/23 17:52 יז בחשון התשפד

הרב שרקי: אם זאת מטרת המלחמה - אין הצדקה לסיכון חיילינו
הרב אורי שרקי, צילום: עמותת "ברית עולם", www.ravcherki.org

סוגיית היום שאחרי ברצועת עזה מעסיקה רבים בימים אלה, וגם את הרב אורי שרקי שמפרסם היום (ד') את דעתו בנושא. הרב שרקי כותב כי מטרת המלחמה חייבת לכלול התיישבות יהודית בעזה - ולא העברתה לידיי הרשות הפלשתינית.

הרב שרקי: לא מקריבים חיי אדם על מזבח חיסול הנהגת החמאס כדי להעביר את אדמת עזה לשונאי ישראל

"אין שום הצדקה לסיכון חיילינו אם המטרה היא למסור את עזה לידי פושעי הרשות הפלשתינית", כתב הרב. "אין לשפוך את דמם של בחורי ישראל, אם לא חוזרים לשלוט ברצועת עזה, אם אין מיישבים בה יהודים. אנחנו לא מקריבים חיי אדם על מזבח חיסול הנהגת החמאס, כדי להעביר את אדמת עזה לשונאי ישראל".

נערכים לכניסה הקרקעית

נערכים לכניסה הקרקעית, צילום: דובר צה"ל

לדבריו, "רק אבדן שטח ייחשב להפסד על ידי אויבינו. רק חזרה לאדמתנו תזקוף את קומתנו. יתאוששו נא מנהיגי המדינה, יחדלו להפקיר את דמם של בחורי ישראל. יפעלו לחיסולה של עזה בלי להיכנס לסימטאות. עוז וגבורה. זה מה שעלינו להתחמש בהם בעת הזאת!".

"אל נחמיץ את השעה"

נציין כי הרב שרקי לא מסתיר את דעותיו בנוגע לניהול המלחמה, ובשבוע שעבר הוא קרא לראש הממשלה לצאת לפעולה תקיפה נגד החמאס: "אל נחמיץ את השעה. דורנו והדורות הבאים ראויים הם שנעשה את המוטל עלינו".