מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מזכ"ל בני עקיבא על חודש ארגון: "נדרשנו לשאלה האם לקיימו בעת הזו ובאיזה אופן"

למול התקדמות המלחמה ובקשות ההורים לדחות את חודש הארגון של התנועה, יגאל קליין, מזכ"ל התנועה במכתב לציבור: "החלטנו כי דווקא בעת הזו אנו מתבקשים לקיים את חודש הארגון בצורה שונה ומותאמת לימים אלו"

חדשות כיפה יגאל קליין 01/11/23 13:07 יז בחשון התשפד

מזכ"ל בני עקיבא על חודש ארגון: "נדרשנו לשאלה האם לקיימו בעת הזו ובאיזה אופן"
יגאל קליין, צילום: מתניה אופיר

הורים, ראשי קהילות, מנהלים, מחנכים ושותפים יקרים,
ה' עמכם!

ימים קשים עוברים על עם ישראל, החל מהרוע האכזרי שפרץ ביום שמחת התורה בו רצינו לשמוח באהבת תורה ובחיבור עמוק, דרך מעגלי הפגיעה המשפחתיים והקהילתיים במקומות רבים במדינת ישראל וכלה בקהילות המפונות הנמצאות הרחק מבתיהם.

החל מהיום הראשון התגייסו חברי בני עקיבא לכל משימה אשר נדרשנו אליה, ובין היתר: הקמת חמ"ל שטיפל באלפי פניות, הצבת הטיפול בסניפים הנפגעים ובקהילות המפונות כיעד מרכזי וביצוע פעולות רבות של נתינה למען החיילים וחיזוקם מתוך תפילה לניצחון האור והטוב.

מלחמת חרבות ברזל שנמשכת בימים אלו מציבה אותנו בפני מציאות שונה התובעת מאתנו היערכות והתנהלות בתוך עולם של חירום, דאגה וכאב. יחד עם ההתמודדויות הללו, לוח השנה מסמן שתאריך פתיחת חודש ארגון מגיע, ונדרשנו כתנועה לשאלה האם לקיימו בעת הזו ובאיזה אופן. כאשר מעל לכל נוכח הרצון להיות שותפים ומדויקים עד כמה שיותר בניצחון העם וחיזוק העורף כחלק מהניצחון השלם אליו כולנו מייחלים.

לאחר חשיבה רבה שכללה התייעצות עם אנשי רוח ואנשי טיפול ושיח עם עשרות אנשי ציבור וחינוך בכינוס מיוחד של מליאת התנועה, החלטנו כי דווקא בעת הזו אנו מתבקשים לקיים את חודש הארגון בצורה שונה ומותאמת לימים אלו, על מנת למנף את אנרגיית העשייה הטמונה בו ודרכה לתת מענה לכמה מעגלים מרכזיים אליהם אנו נדרשים:

א- הננו! חודש ארגון כמחזק את העשייה החברתית בעת הזו- האנרגיה של חודש הארגון תתועל להעצמת העשייה התנועתית למען הצרכים השונים בעם ולקריאה לכלל הסניפים להרבות בעשיה על ידי תכניות שונות שיקבלו הקומונריות ועל ידי הרחבת הפעילות של צוותי נחשון כיישום נושא דווקא בעת הזו.

ב- הננו! חודש ארגון כמנוע לחיזוק רוח העם בעת הזו- מתוך הבנה שהמערכה הערכית הרוחנית והמוראלית היא אחד האתגרים הגדולים שלנו כעם בעת הזו לא פחות מהמערכה הצבאית, המיקוד של החודש השנה הוא בהעצמת המורל הלאומי וחיזוק הרוח דרך תוכן חינוכי בנושא, מבצעי לימוד ותפילה דרך שילוט וחיזוק ברחובות ומשימות נוספות בחיזוק רוח העם.

ג- הננו! חודש ארגון כהזדמנות חינוכית לחיזוק חניכנו ושימוש בו ככלי לחיזוק החוסן-
האחריות שלנו לניצחון הרוח והוצאת הילדים ממעגל הטראומה למעגל העשייה, היא המנוע שמדרבן אותנו מתוך ערבות, אחריות ומימוש תפקידנו בעת הזאת.

אנו ממקדים את המשימה של המדריכים והמדריכות בהתייחסות אל כל חניך וחניכה מתוך רצון להפיג במעט את הדאגה, הכאב והחשיפה המוגברת לרגעים ותכנים כואבים וקשים. העמקת ההבנה כי חיזוק העורף מתחיל בחיזוק החניכים והחניכות שלנו הדואגים להורים ולאחים בצבא ונמצאים שעות רבות ללא תעסוקה. מעבר לקשר בין החניכים והמדריכים נרצה להשתמש בבניית חבורת השבט ובכלים שמזמן החודש לכלל שכבות הסניף ככלי עמוק לבניית בריאות נפשית וחוסן דווקא ברגעים בהם הם נצרכים כל כך.

השבוע התכנסו מאות קומונריות התנועה על מנת להעמיק במטרת חודש הארגון בעת הזו ולהתחבר להבנה שאמנם החודש הזה שונה ואיננו כפי שחלמנו אותו במקורו, אבל הוא עוצמתי ומשמעותי לנו כתנועה בפרט וכעם בכלל. במסגרת ההכשרה חידדנו את העמידה המוחלטת שאנו דורשים ביחס לנהלי פיקוד העורף והרשויות המקומיות ואת המודולריות בהפעלת החודש שנידרש אליה יחד עם התקדמות המערכה. הקומונריות ימשיכו להיות מלוות על ידי התנועה ויקבלו לידיהן כלים ודגשים לביצוע חודש ארגון- אחר ומותאם לשעה שעם ישראל נמצא בה!

בנוסף, בבני עקיבא מצויות קהילות רבות שפונו לבתי מלון וקהילות רבות שאינן יכולות לקיים את חודש הארגון כבשגרה. התנועה הקימה מינהלת ייעודית לתחום זה ויחד עם אנשי הקהילות בתחומי החינוך והטיפול אנו נותנים מענים חינוכיים ולוגיסטיים לקיום חודש הארגון גם במקומות אלו שעל פניו הדבר נראה בהם לא אפשרי, מתוך הבנה של כלל הגורמים שקיומו של חודש זה בקהילות אלו מהווה מכפיל כוח בעשייה ובהוצאת חברי התנועה ממעגלי הפגיעה והכאב.
ליבנו וכוחותינו מופנים גם לסניפים ולקהילות החווים אובדן ושכול ואנו פועלים לתת מענה ליצירת חודש ארגון גם במקומות אלו עד כמה שניתן ועד כמה שיעזור- חודש ארגון אבל אחר!

לסיום אבקש לסיים בנימה אישית, ביום שמחת תורה נפל בן של חברינו הקרובים- עמיחי ונינו הי"ד בוגר סניף קצרין. עמיחי שהיה לוחם מגלן נפל בקרב על כפר עזה והיה אמור בימים אלה להמשיך את הקשר עם הבת שלנו בדרך לבניית בית שתכננו לקדם אחרי החגים- לכאבנו הגדול לא זכינו לכך.

לאחר נפילתו של עמיחי התגלו שירים וכתבים רבים שהשאיר אחריו ובין היתר שורה אחת שמהווה לי השראה לרוח חודש הארגון הזה מכוחו של עמיחי ומכוחם של כלל הגיבורים שהסתערו ונתנו לנו את כל שיכלו לתת: "כל חשבון פרטי מתבטל אל מול עזרת ישראל... בהד שזור נצח קוראים הננו!"
ברוח מילים אלו ומתוך הבנה כי גם נושא החודש אמור להיות מדויק יותר שינינו את הנושא המתוכנן מזה חודשים רבים ואנו חברי בני עקיבא נקרא לאורם של גיבורי הימים האלה: "הננו למען עם הנצח!" עד לניצחון המלא בקרוב ואור חדש שיאיר על ציון בבשורות טובות בעז"ה.

בכאב, בתקווה, בתפילה להשבת הנעדרים, לניצחון, להצלחת המערכה ולשיבת חיילנו לחיים ולשלום.


בברכת חברים לתורה ועבודה
יגאל קליין מזכ"ל
והנהגת התנועה