מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אבל כבד: פדיה מרק, בנו של הרב מיכי מרק הי"ד, נפל בקרב

סג"מ פדיה מרק, ששכל את אביו בפיגוע, את אחיו בתאונה ואת בן דודו במלחמת חרבות ברזל - נפל בקרב מול מחבלי חמאס בעזה. בעתניאל ספדו: "צער שאין במילים די לתארו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/23 10:03 יז בחשון התשפד

אבל כבד: פדיה מרק, בנו של הרב מיכי מרק הי"ד, נפל בקרב
צילום: ללא

אבל כבד: משפחת מרק מעתניאל שבהר חברון קיבלה היום (ד') את הבשורה המרה בפעם הרביעית - סג"מ פדיה מארק נפל בקרב בעזה במלחמת חרבות ברזל. מרק בן 22 למד בישיבת עתניאל ושירת בגבעתי.

האבל הכה במשפחה לראשונה כאשר אב המשפחה, הרב מיכי מרק הי"ד, נרצח בפיגוע ירי ב- 2016, פדיה ז"ל שנכח גם הוא בפיגוע נפצע קשה. הבן הבכור, שלומי מרק ז"ל, נהרג בתאונת אופנוע ב- 2019. בן הדוד אלחנן קלמזון נהרג גם הוא בתחילת מלחמת חרבות ברזל כשיצא להציל ולסייע לתושבי מערב הנגב.

"צער שאין במילים די לתארו"

בהודעה שפורסמה ביישוב עתניאל, נכתב: "ברוך דיין האמת, בצער שאין במילים די לתארו, בית עתניאל מודיע על נפילתו של פדיה מרק הי"ד בקרב גבורה נגד מחבלי חמאס פרטים על ההלוויה וסידורי השבעה יישלחו בהמשך. בית עתניאל מחבק את משפחות מרק וקלמנזון. בבניין ירושלים ננוחם".

צילום: ללא

אורית מרק אטינגר: "נותרנו ריקים וחסרים"

אחותו של פדיה, אשת התקשורת אורית מרק אטינגר ספדה לאחיה: "פדושק, אחי האהוב הקטן אבל הגדול, גבר בין 5 בנות- אחיות מעריצות. שרד את הפיגוע, סיירת גבעתי כי זה פדיה, נלחם להיות קצין ונפל בקרב בגבורה יחד עם חייליו בעזה והלב, מה איתו? אבא, שלומי, אלחנן- כולם מקבלים שם את פניו פדושקה. ואנחנו? נותרנו ריקים וחסרים. כבר אין בי מילים "ארץ אל תכסי דמך"

כאמור, בן דודו של פדיה ז"ל, אלחנן קלמנזון, בנו של הרב בני קלמנזון, נפל בקרב על הגנת העוטף עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל. קלמנזון, תושב היישוב עתניאל, קפץ על הרכב עם אחיו מנחם ואחיינו איתיאל כדי להציל חיים. הם הגיעו לקיבוץ בארי, מוקד התופת ושם עברו בית- בית וחילצו את התושבים למקום בטוח. "הגיעו לעשרות רבות של אנשים ופשוט הצילו את חייהם. כך עשו משך כ-16 שעות ברצף. ואז נתקלו במחבל שירה באלחנן בחזה, ובתוך זמן קצר אלחנן נפטר".