מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בירושלים לא לוקחים סיכון - התכנית לאבטחת השכונות

כיתות הכוננות בירושלים יוצאות לדרך: עשרה צוותים החלו לפעול בשכונות הבירה. בן גביר: "נשק בידיים הנכונות מציל חיים. אקדח יכול להציל משפחה, רובה סער יכול להציל בניין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/23 20:36 טו בחשון התשפד

בירושלים לא לוקחים סיכון - התכנית לאבטחת השכונות
כיתות הכוננות בירושלים יוצאות לדרך, צילום: ארנון בוסאני

עיריית ירושלים הודיעה היום (ב') כי מיזם כיתות הכוננות בעיר יצאה לדרך, ועשרה צוותים החלו לפעול כבר בימים אלו. בסוף התהליך יוקמו בסך הכל 33 כיתות כוננות בבבירה, שימנו כ-550 מתנדבים בכל שכונות העיר. הכיתות שסיימו את ההכשרה פועלות בימים אלו בשכונות נוף ציון, פסגת זאב, עיר דוד, הרובע היהודי, הגבעה צרפתית, תלפיות, בקעה, הר חומה, רמת שלמה, רמות וגילה.

בן גביר: "אקדח יכול להציל משפחה, רובה סער יכול להציל בניין"

השר לביטחון לאומי,איתמר בן גביר, הדגיש את חשיבות הקמת כיתות הכוננות: "נשק בידיים הנכונות מציל חיים. אנחנו ראינו את זה במלחמה - בכל מקום שהיה נשק הממדים של האסון היו קטנים יותר וככה צריך להמשיך - להקים עוד ועוד כיתות כוננות, חמושות ומאורגנות תחת פיקוח המשטרה". בן גביר חתם: "אקדח יכול להציל משפחה, רובה סער יכול להציל בניין. בעזרת הנשק תגנו על עצמכם על משפחתכם, על הרחוב שלכם, על המדינה שלכם".

כיתות הכוננות בירושלים יוצאות לדרך

כיתות הכוננות בירושלים יוצאות לדרך צילום: ארנון בוסאני

הקריטריונים להתנדבות: לוחמים, בוגרי שירות צבאי, מעל גיל 21 ועד גיל 64

כזכור, לפני שבועיים עיריית ירושלים יצאה בהליך ראשוני להרשמת מתנדבים לכיתות הכוננות. כל כיתה תכלול מינימום של עשרה אנשים ועד עשרים. בין הקריטריונים להתנדבות: לוחמים, בוגרי שירות צבאי הפטורים משירות מילואים, מעל גיל 21 ועד גיל 64 ועם בריאות תקינה ומגורים בשכונה של המינהל.