מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הלוחמה הפסיכולוגית נמשכת: חמאס פרסם תיעוד של שלוש חטופות

הטרור הפסיכולוגי של חמאס: הארגון הרצחני פירסם תיעוד של שלוש חטופות, בישראל הוחלט שלא לשתף פעולה ולהימנע מפרסום התיעוד | לשכת ראש הממשלה: "מדובר בתעמולה פסיכולוגית אכזרית של חמאס-דאעש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/23 15:16 טו בחשון התשפד | עודכן בתאריך 30/10/23 15:38

הלוחמה הפסיכולוגית נמשכת: חמאס פרסם תיעוד של שלוש חטופות
שלוש חטופות, צילום: צילום מסך

החמאס ממשיך בלוחמה הפסיכולוגית והיום (ב') העלה לרשת תיעוד של החטופות ובו הן קוראות לשחרורן. בישראל החליטו שלא לשתף את הסרטון כדי לא לסייע לוחמה של הארגון הרצחני. נציין כי לא ברור מתי צולם התיעוד, וכי ככל הנראה החטופות אולצו להצטלם ולהעביר את מסרי חמאס תחת איומים.

"תעמולה פסיכולוגית של חמאס-דאע"ש"

בלשכת ראש הממשלה הגיבו לתיעוד וכתבו כי "מדובר בתעמולה פסיכולוגית של חמאס-דאע"ש". נתניהו פנה לחטופות שתועדו בסרטון ואמר: "אני פונה לילנה טרופנוב, דניאל אלוני ורימון קירשט שנחטפו על ידי החמאס שמבצע פשעי מלחמה. אני מחבק אתכן. ליבנו אתכן ועם שאר החטופים. אנו עושים הכל כדי להחזיר את כל החטופים והנעדרים הביתה". בתוך כך, משפחות החטופות שתועדו בסרטון ימסרו הצהרה לתקשרות בשעה 19:00.

239 בני אדם נחטפו לרצועת עזה

239 בני אדם מוחזקים בידי ארגון הטרור הרצחני ברצועת עזה, כבר שלושה וחצי שבועות מאז פרוץ המלחמה בבוקר שמחת תורה. הם נלקחו מביתם, מהמסיבה באזור רעים בה השתתפו, חלקם גם חיילים, ומאז לא נודעו עקבותיהם.

חמאס פירסם תיעוד של החטופה מיה שם

כזכור לפני שבועיים פורסם תיעוד נוסף של החטופה מיה שם, בתיעוד נראית החטופה כשהיא מקבלת טיפול רפואי לכאורה, ומקריאה מסרים לישראל, שמטרתם לייצר מצג כאילו חמאס דואג לחטופים שמוחזקים בידיו מבחינה רפואית. במהלך התיעוד, נשמעה החטופה אומרת: "נפצעתי קשה מאוד ביד, דואגים לי ומטפלים בי, נותנים לי תרופות הכול בסדר. אני רק מבקשת שיחזירו אותי הביתה, תוציאו אותנו מפה כמה שיותר מהר".

הפעילות הקרקעית מתרחבת - מעל 150 מטרות הותקפו

בימים האחרונים צה"ל החל בפעילות קרקעית נרחבת ברצועת עזה וייתכן כי עקב התעצמות הפעילות החמאס נלחץ והחליט לשחרר את הסרטון בניסיון להפסיק אותה, תוך יצירת קיטוב פנימי בין אזרחי המדינה. במהלך הימים האחרונים הכווינו הכוחות הקרקעיים מעל ל-150 תקיפות באמצעות מטוסי קרב, מסוקי קרב וכטמ"מים לחיסול מחבלים ופגיעה בתשתיות אויב.