עמית סגל לא מאשים את נתניהו: "קמפיין שבחלקו נובע ממניעים פוליטיים ואישיים"

אחרי שראש הממשלה מחק את הציוץ המאשים, הפרשן הפוליטי הסרוג הולך בין הטיפות: "הדבר היחיד שחשוב עכשיו הוא הכרעת האויב באחדות מלאה. כל ציוץ, אמירה, קטטה, קמפיין ממומן שעוסקים עכשיו בחלוקת אשמה ופילוג פוגעים ישירות במטרות המלחמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/23 10:04 יד בחשון התשפד

עמית סגל לא מאשים את נתניהו: "קמפיין שבחלקו נובע ממניעים פוליטיים ואישיים"
עמית סגל, צילום: Hadas Parush/Flash90

אחרי מסיבת העיתונאים המשולשת של ראש הממשלה, שר הביטחון וחבר קבינט המלחמה, מסיבת עיתונאים שכללה שאלות שהופנו בעיקר לנתניהו, בחשבון הטוויטר שלו הוא פרסם הבהרה חריגה אודות ההערכות של ראשי מערכת הביטחון טרם מלחמת הפתע. אחרי לחץ וביקורת ההבהרה נמחקה - ועמית סגל כתב כי לנתניהו יש אחריות עודפת אך הצד השני לא נקי מאינטרסים.

קמפיין שבחלקו נובע ממניעים פוליטיים ואישיים

"הדבר היחיד שחשוב עכשיו הוא הכרעת האויב באחדות מלאה. כל ציוץ, אמירה, קטטה, קמפיין ממומן שעוסקים עכשיו בחלוקת אשמה ופילוג פוגעים ישירות במטרות המלחמה", כתב סגל. "הם משורשרים ישירות לאיראן ושלוחותיה".

לדבריו, "כרגיל, לראש הממשלה יש אחריות עודפת גם אם מתנהל נגדו קמפיין שבחלקו נובע ממניעים פוליטיים ואישיים. לכן הדבר הנכון הוא שנתניהו יחדול לאלתר מהעיסוק הזה, בתקווה שגם הצד השני יחדול אבל גם תוך הנחה שזה לא יקרה".

"האשמות חמורות שלא היו"

מלשכת נתניהו נמסר אחרי המחיקה כי "במהלך הלילה, לאחר מסיבת העיתונאים, חזרו ועלו ההאשמות החמורות לפיהן ראש הממשלה קיבל התרעות ספציפיות למלחמה, דבר שלא היה. על כך הגיב ראש הממשלה. ראש הממשלה ממוקד בהובלת המערכה ונותן אמון מלא בצה"ל וגורמי הביטחון וביכולתם להשיג את מטרות המלחמה".