יאיר שרקי נגד הפוליטקאי הבכיר: "כשלת, אין לך עתיד פוליטי"

העיתונאי הסרוג של ערוץ 12 עונה בחריפות לראש הממשלה אחרי שהאשים את ראשי מערכת הביטחון: "משימת חייך הקודמת הייתה למנוע טבח אכזרי, ובזה כשלת. לפחות תנהל את המערכה משוחרר משיקולי ועדת חקירה ותציל את כבודך וכבודנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/23 09:07 יד בחשון התשפד

יאיר שרקי נגד הפוליטקאי הבכיר: "כשלת, אין לך עתיד פוליטי"
שרקי, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

אחרי הציוץ של נתניהו ובו טען כי ראשי מערכת הביטחון סברו כי חמאס מורתע, הערכות שניתנו עד פרוץ המלחמה - עיתונאי ערוץ 12, יאיר שרקי, ענה לו בחריפות וכתב כי אין לו עתיד פוליטי.

שרקי: תציל את כבודך וכבודנו

"אמרת הערב שמשימת חייך היא למוטט את חמאס", פתח שרקי, "אבל אדוני ראש הממשלה, משימת חייך הקודמת הייתה למנוע טבח אכזרי, נורא ומשפיל כל כך. ובזה כשלת. הכרה בכך לא תפגע במאמץ המלחמתי, אלא תחזק את אמון הציבור. אין לך עתיד פוליטי, לפחות תנהל את המערכה משוחרר משיקולי ועדת חקירה ותציל את כבודך וכבודנו".

לאחר מכן הוסיף שרקי כי היה מעדיף להמתין עם הציוץ לאחרי המלחמה, "הבעיה שראש הממשלה לא ממתין בעצמו. עם הסרת האחריות מעצמו ועם סימון האשמים האחרים. המחדל גדול ויש מספיק אחריות לכולם. גם בדרג המדיני וגם בצבאי. אבל הראש הוא הראש, וזו המשמרת שלו".

"בניגוד לטענות השקריות, בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה"

נזכיר כי במהלך מסיבת העיתונאים נשאל נתניהו אודות התרעות שניתנו קודם למתקפה, והזנחתו אותן לעומת עיסוק ברפורמה המשפטית. בהבהרה נכתב: "בניגוד לטענות השקריות, בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה נתניהו על כוונות מלחמה מצד החמאס".

עוד הובהר כי המצב היה הפוך וכי גורמי הביטחון העריכו כי חמאס מורתע. "להיפך, כל גורמי הביטחון, כולל ראש אמ"ן וראש שב"כ, העריכו שהחמאס מורתע ופניו להסדרה. זאת ההערכה שהוגשה פעם אחר פעם לראש הממשלה ולקבינט על ידי כל גורמי הביטחון וקהילת המודיעין, כולל עד פרוץ המלחמה".

https://twitter.com/netanyahu/status/1718389839563817195