מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אחרי הריאיון השנוי במחלוקת - הנוהל החדש לטיפול בחטופים משוחררים

לאחר עדותה השנויה במחלוקת של החטופה יוכבד ליפשיץ: במשרד הבריאות החליטו כי מעתה חטופים שישוחררו יטופלו במתחם נפרד מיתר המטופלים ולא תותר כניסתם של כלי תקשורת למתחם

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/10/23 18:34 י בחשון התשפד

אחרי הריאיון השנוי במחלוקת - הנוהל החדש לטיפול בחטופים משוחררים
יוכבד ליפשיץ, צילום: ג'ני ירושלמי, דוברות איכילוב

מלחמת חרבות ברזל: אחרי ההצהרה של החטופה, יוכבד ליפשיץ ודבריה על הטיפול האדיב שקיבלה ממחבלי החמאס, משרד הבריאות הודיע היום (ד') על נוהל חדש לטיפול בחטופים שישוחררו מהשבי. במסגרת הנוהל החדש חטופים שיחזרו מהשבי יטופלו במתחם נפרד מיתר החולים, למתחם יכנסו משפחות החטופים, גורמי הרפואה המטפלים בהם וגורמי ביטחון בלבד.

"היה רופא שבא כל יומיים והיה גם חובש שהביא תרופות"

כזכור, במהלך ריאיון שערכה לכלי התקשורת בבית החולים איכילוב טענה ליפשיץ כי יחסם של מחבלי החמאס היה טוב: "כשהגענו לשם הם אמרו לנו שהם מאמינים בקוראן. שכבנו שם על מזרנים והם דאגו לצד הסניטרי שלא נחלה, והיה רופא שבא כל יומיים והיה גם חובש שהביא תרופות".

"הם התייחסו אלינו מאוד בעדינות"

ליפשיץ הוסיפה כי "הם דאגו לכל הפרטים כולל היגיינה לנשים", וטענה כי מחבלי החמאס דאגו לצרכים ההיגייניים והרפואיים של החטופים: "הם ניקו את השירותים שלא יהיו מחלות. דאגו לכל הצרכים, היו מאוד אדיבים. אכלנו פיתות עם גבינה לבנה, גבינה מותכת ומלפפון וזו הייתה ארוחה ליום שלם. הם התייחסו אלינו מאוד בעדינות והביאו לנו שמפו ומרכך".