מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

משרד החוץ נגד ארדואן: "דוחים בשאט נפש את דבריו החמורים"

אחרי שנשיא טורקיה טען כי "חמאס אינו ארגון טרור אלא תנועה שחרור שמנהלת מלחמה כדי להגן על אדמתה" - במשרד החוץ הישראלי תוקפים: "דברי ההסתה שלו לא ישנו את מחזות הזוועה שכל העולם ראה ואת עובדה החד משמעית: חמאס=דעאש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/10/23 17:08 י בחשון התשפד

משרד החוץ נגד ארדואן: "דוחים בשאט נפש את דבריו החמורים"
צילום: Miriam Alster/Flash90

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, התייחס היום (ד') למלחמה בישראל וטען כי חמאס אינו ארגון טרור. ממשרד החוץ נמסר בתגובה לדבריו כי "ישראל דוחה בשאט נפש את דבריו החמורים של נשיא טורקיה על ארגון הטרור חמאס. ‏החמאס הוא ארגון טרור מתועב הגרוע מדעאש".

משרד החוץ בתגובה חריפה

"חמאס רוצח באכזריות ובכוונה תחילה תינוקות, ילדים, נשים וזקנים, לוקח אזרחים כבני ערובה ומשתמש בבני עמו כמגנים אנושיים. ‏גם הניסיון של נשיא טורקיה להגן על ארגון הטרור ודברי ההסתה שלו לא ישנו את מחזות הזוועה שכל העולם ראה ואת עובדה החד משמעית: חמאס=דעאש", הוסיפו במשרד החוץ.

נזכיר כי ארדואן טען כי "חמאס אינו ארגון טרור אלא תנועה שחרור שמנהלת מלחמה כדי להגן על אדמתה. אין לנו בעיה עם מדינת ישראל, אך יש לנו בעיה עם המדיניות שלה בנוגע לפלשתינים. ישראל ניצלה את הכוונות הטובות של טורקיה, לא אבקר בה כפי שתוכנן. המדינות שתומכות בישראל אולי חייבות לה משהו, אך טורקיה אינה חייבת לה דבר".

בשנתיים האחרונות חלה התקרבות מחודשת בין ישראל לטורקיה, כאשר רק לפני שבועות ספורים נפגש נתניהו עם ארדואן בניו יורק ונמסר כי "הקשרים בין המדינות מתחזקים" ונקבע ביקור אותו ביטל ארדואן בעקבות הלחימה.