מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מזכ"ל האו"ם ממשיך לעצום עיניים: "הענישה הקולקטיבית לא מוצדקת"

אחר שהצדיק את הטבח שביצע החמאס מזכ"ל האו"ם ממשיך לתקוף את ישראל: "המתקפות הנוראיות של חמאס לא מצדיקות את הענישה הקולקטיבית של העם הפלשתיני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/10/23 08:30 י בחשון התשפד

מזכ"ל האו"ם ממשיך לעצום עיניים: "הענישה הקולקטיבית לא מוצדקת"
ממשיך לעצום עיניים, מזכ"ל האו"ם גוטרש, צילום: צילום מסך מיוטיוב

ממשיך לעצום עיניים: לאחר שהצדיק את הטבח שביצע החמאס, מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, ממשיך בביקורת החריפה על ישראל. בציוץ שהעלה הבוקר (ד') לרשת הטוויטר והתמקד במצבם של הפלשתינים, כתב גוטרש כי ההתקפות של חמאס "לא יכולות להצדיק את הענישה הקולקטיבית של העם הפלשתיני". עם זאת, הוא סייג "התלונות של העם הפלשתיני אינן יכולות להצדיק את ההתקפות הנוראיות של חמאס".

מזכ"ל האו"ם הצדיק את החמאס: "ההתקפות לא קרו בוואקום"

כזכור, במהלך ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם גוטרש קשר בין הטבח האכזרי שביצע בחמאס למצבם של הפלשתינים ואמר: "התקפות חמאס לא קרו בוואקום. הפלשתינים תחת כיבוש מחניק, האדמות שלהם נלקחות, הכלכלה משותקת ובתיהם נהרסו".

בלינקן: "איפה הזעם? איפה הגינוי המפורש של זוועות אלה?"

בעקבות הדברים המזעזעים, שר החוץ, אלי כהן ביטל פגישה מתוכננת עם מזכ"ל האום, וכתב: "לא אפגש עם מזכ"ל האו"ם. אחרי ה-7 באוקטובר אין מקום לגישה מאוזנת. את החמאס יש למחוק מהעולם". שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן התייחס גם הוא לדבריו השערורייתיים של מזכ"ל האו"ם ותמה: "איפה הזעם? איפה הגינוי המפורש של זוועות אלה? עלינו לאשר את הזכות של כל אומה להגן על עצמה ולמנוע ממעשים כאלה לקרות שוב".