האו"ם העביר סיוע הומניטרי לעזה דרך מעבר רפיח במצרים

למרות ההתנגדות המרה של משפחות החטופים: לאחר שנתניהו וביידן סיכמו זאת, הועבר סיוע הומניטרי לעזה דרך מצרים. מתאם פעולות הממשלה בשטחים: "כלל הציוד נבדק על ידי גורמי ביטחון ישראליים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/10/23 21:42 ז בחשון התשפד

האו"ם העביר סיוע הומניטרי לעזה דרך מעבר רפיח במצרים
עזה, צילום: Rahim Khatib/Flash90

לבקשת הממשל האמריקאי ובהתאם להנחיית הדרג המדיני, הוכנס היום לדרום רצועת עזה, דרך מעבר רפיח שבמצרים, סיוע הומניטארי של האו"ם המכיל מים, מזון וציוד רפואי בלבד. "כלל הציוד נבדק על ידי גורמי ביטחון ישראליים טרם כניסתו לעזה", כך נמסר ממתאם פעולות הממשלה בשטחים. עוד נמסר כי, "כל העברת ציוד הומניטרי שלא תתואם עם ישראל - תסוכל".

נציין כי בשבוע בעת ביקור ביידן בישראל, דווח כי ישראל נענתה לבקשתו של ביידן לאפשר העברת סיוע הומניטרי כל עוד יעבור דרך מצרים ולא יגיע לידי ארגון הטרור חמאס. התנאי לאישור זה היה שישראל תהיה רשאית לסכל את הסיוע במידה ויגיע לידיים הלא נכונות.

"אם ההחלטה הנוראית לסייע לרוצחי עזה לא תבוטל, יוחרף מאבק המשפחות בזמן הקרוב"

נזכיר כי ההחלטה לאשר סיוע הומניטרי לעזה עוררה בשבוע שעבר זעם גדול אצל בני המשפחות של החטופים. "ילדים, תינוקות, נשים, חיילים, גברים וקשישים שחלקם חולים במחלות קשות, פצועים וירויים מוחזקים מתחת לאדמה כמו חיות וללא תנאים אנושיים, וממשלת ישראל מפנקת את הרוצחים והחוטפים בבקלאוות ותרופות", נמסר ממטה משפחות החטופים.

"אם ההחלטה הנוראית לסייע לרוצחי עזה לא תבוטל, יוחרף מאבק המשפחות בזמן הקרוב" איימו. "במקום לפעול לחיזוק האמון שנשבר והתרסק בשבת הארורה, החליטו גורמים בממשלה להתגרות במשפחות של חטופים ונעדרים ולתקוע אצבע בעין של אלו שאינם ישנים ואינם נושמים כבר עשרה ימים".