מזכ"ל האו"ם הצדיק את הטבח: "לא התרחש בוואקום"

מזכ"ל האו"ם בפתח ישיבת מועצת הביטחון: "צריך להכיר בכך שהתקפות חמאס לא קרו בוואקום". השגריר ארדן: "נאומו המזעזע של מזכ"ל האו"ם הוכיח סופית, מעל לכל ספק, שהמזכ"ל מנותק לחלוטין מהמציאות באזורנו". שר החוץ הודיע: "לא אפגש עם מזכ"ל האו"ם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/23 17:46 ט בחשון התשפד

מזכ"ל האו"ם הצדיק את הטבח: "לא התרחש בוואקום"
האום, צילום: shutterstock

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, התייחס היום (ג') בפתח הדיון במועצת הביטחון של האו"ם לטבח האכזרי שביצע החמאס ואמר כי "התקפות חמאס לא קרו בוואקום. הפלשתינים תחת כיבוש מחניק, האדמות שלהם נלקחות, הכלכלה משותקת ובתיהם נהרסו". בהמשך סייג: "גיניתי באופן בלתי מסויג את ההתקפה הנוראית של טרוריסטים על אזרחי ישראל. אין דבר שיכול להצדיק זאת ויש לשחרר אתה החטופים מיד".

 מזכ"ל האו"ם גוטרש

הצדיק את הטבח, מזכ"ל האו"ם גוטרש. צילום מסך מיוטיוב

בלינקן: "איפה הזעם? איפה הגינוי המפורש של זוועות אלה?"

בעקבות הדברים המזעזעים, שר החוץ, אלי כהן הודיע על ביטול הפגישה הצפויה עם מזכ"ל האום, וכתב: "לא אפגש עם מזכ"ל האו"ם. אחרי ה-7 באוקטובר אין מקום לגישה מאוזנת. את החמאס יש למחוק מהעולם". שר החוץ של ארה"ב אנטוני בלינקן התייחס גם הוא לדבריו השערורייתיים של מזכ"ל האו"ם ותמה: "איפה הזעם? איפה הגינוי המפורש של זוועות אלה? עלינו לאשר את הזכות של כל אומה להגן על עצמה ולמנוע ממעשים כאלה לקרות שוב".

ארדן: "המזכ"ל מנותק לחלוטין מהמציאות באזורנו"

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן תקף בחריפות את גוטרש על הצדקת הטבח ואמר: "נאומו המזעזע של מזכ"ל האו"ם בפתח דיון מועצת הביטחון, בזמן שטילים נורים על כל ישראל, הוכיח סופית, מעל לכל ספק, שהמזכ"ל מנותק לחלוטין מהמציאות באזורנו ושהוא רואה באופן מעוות ובלתי מוסרי את הטבח שביצעו רוצחי החמאס בילדינו".

גנץ: "מי שלא יהיה בצד הנכון של ההיסטוריה, יישפט על ידה"

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ תקף גם הוא: "ימים שבהם מזכ"ל האו"ם מגבה טרור, הם ימים אפלים לעולם. אין דרך להצדיק טבח באזרחים חפים מפשע. מי שלא יהיה בצד הנכון של ההיסטוריה, יישפט על ידה. מי שנותן הצדקה לטרור, אינו ראוי לדבר בשם העולם.

בני גנץ

"מי שלא יהיה בצד הנכון של ההיסטוריה, יישפט על ידה", בני גנץ, צילום: Photo by Flash90