מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דובר איכילוב: יותר לא אעשה שום מסיבת עיתונאים

לאחר הסטורי החריג שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו, אבי שושן, דובר בית החולים איכילוב, מבקש להבהיר: "שיהיה ברור, אני לא יכול ואסור לי להכתיב לאדם שחוזר משבי מה לומר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/23 16:25 ט בחשון התשפד

דובר איכילוב: יותר לא אעשה שום מסיבת עיתונאים
בית חולים איכילוב, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

היום (ג') התקיימה מסיבת עיתונאים עם אחת החטופות ששוחררו, יוכבד ליפשיץ, שספגה לא מעט ביקורות. מארגן האירוע, דובר בית החולים איכילוב אבי שושן, פרסם סטורי מפתיע בחשבון האינסטגרם שלו: "אם יש דבר שאני מת עליו זה לעשות אפקט הוואו לעיתונאים שלא מצפים בכלל", כתב, "כמו להודיע על הבוקר שלא רק המשפחה של החטופה בעצמה תתראיין אלא החטופה בעצמה. והמבטים ההמומים".

שושן מחק את הסטורי המדובר, אך כעת פרסם התנצלות: "אני מבקש להבהיר כמה נקודות", כתב, "אף גורם ממשלתי או בטחוני לא תדרך או נתן לי נוהלים לגבי התנהלות תקשורתית מול החטופות שחזרו משבי. כל כלי התקשורת היו בבית החולים משעה חמש בבוקר וביקשו לראיין את החטופות והמשפחות. נאלצנו להוציא בכוח צלמים וכתבים מתוך המחלקה בה הן מאושפזות. במקביל המשפחה כבר החלה לתת ללא תיאום איתנו ראיונות באיכילוב".

"ניגשתי למשפחה והדגשתי בפניהם שיזכרו שיש פה מאבק הסברתי"

שושן סיפר כי המשפחה השנייה סירבה להתראיין. "יצר איתי בבוקר קשר דובר מטעם אישיות בכירה ונתן הערה לגבי ראיון שנתנה אשת צוות. ניגשתי למשפחה ברגע שהם הודיעו שהם יוצאים לתקשורת
והדגשתי בפניהם שיזכרו שיש פה מאבק הסברתי. שיהיה ברור, אני לא יכול ואסור לי להכתיב לאדם שחוזר משבי מה לומר, אני לא צנזורה וזה לא בסמכותי".

לדבריו, ברגע שהבין מה מתחולל, החליט לעצור את האירוע. "כדובר, אני מנסה ופועל לתת את השירות התקשורתי הטוב והמקצועי ביותר. כך ניסיתי לפעול גם הפעם. בתוך שעה נכנסנו לאירוע אליו הגיעו מאות כתבים מהארץ ובעולם ללא הכנה מספקת. אני מאחל שנזכה באיכילוב להגעה של חטופים רבים. יחד עם זאת אני לא מנהל הסברה של מדינת ישראל או אירוע החטופים ויותר לא אעשה שום מסיבת עיתונאים כאן בבית החולים של חטופים".