הרמטכ"ל אחרי הצהרת החטופה: "ראינו את האכזריות של חמאס"

רא"ל הרצי הלוי נתן הצהרה בפיקוד הדרום ואמר כי דבריה של החטופה "לא יביאו לכך שנטפל פחות בחומרה בחמאס" | על ההיערכות לקראת הכניסה הקרקעית ואפשרות של הרחבת הזירות: "אנחנו ערוכים חזק, מוכנים ודרוכים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/23 16:04 ט בחשון התשפד

הרמטכ"ל אחרי הצהרת החטופה: "ראינו את האכזריות של חמאס"
הרמטכ"ל הרצי הלוי, תוקף את הסרבנים, צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי נשא היום (ג') הצהרה: "כוחות צה"ל נחושים בקו המגע, אנחנו תוקפים באופן מיידי כל חוליית חיזבאללה שמנסה לפגוע באזרחים או בחיילים. חיזבאללה משתף פעולה עם חמאס ומזדהה עם דאע"ש במסווה של מגן לבנון. אנחנו ערוכים חזק, מוכנים ודרוכים לאפשרות של התרחבות הזירות, קרובות ורחוקות".

עוד הוסיף: "יש למלחמה הזו כתובת אחת וזו הנהגת חמאס וכל מי שקשור אליה הלחימה תהיה ארוכה, אנחנו לא מצפים מלוחמים של מדינות אחרות להילחם איתנו".

לאחר שמוקדם יותר היום התראיינה יוכבד ליפשיץ בת ה-85 וסיפרה על השבי ברצועת עזה, כאשר לדבריה החוטפים התייחסו אליה בכבוד, אמר הלוי כי: "גם אם הדברים נשמעים נעימים, ראינו את האכזריות של חמאס. ממליצים לחמאס לנהוג בכבוד באזרחים שלנו אבל זה לא יביא לכך שנטפל פחות בחומרה בחמאס".

כזכור, ליפשיץ שוחררה יחד עם נורית קופר, והן הגיעו דרך הצלב האדום למעבר רפיח. לאחר מכן הן הוטסו לבית החולים לבדיקות וטיפולים. "יש רשת ענקית של מחילות למטה", אמרה החטופה ששוחררה. "כשהגענו לשם הם אמרו לנו שהם מאמינים בקוראן. שכבנו שם על מזרנים והם דאגו לצד הסניטרי שלא נחלה, והיה רופא שבא כל יומיים והיה גם חובש שהביא תרופות".