נתניהו לנשיא צרפת: "חמאס ברברי לא רק אל מול היהודים, אלא מול אירופה"

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, נחת בישראל ונפגש עם משפחות החטופים בעלי האזרחות הצרפתית, נשיא המדינה וראש הממשלה | מקרון בהצהרה המשותפת עם נתניהו: "חמאס הם טרוריסטים כמו דעא"ש ואל קאעידה, כל הדמוקרטיות עומדות לצדכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/23 11:27 ט בחשון התשפד | עודכן בתאריך 24/10/23 12:58

נתניהו לנשיא צרפת: "חמאס ברברי לא רק אל מול היהודים, אלא מול אירופה"
נתניהו ומקרון, צילום: קובי גדעון/לע"מ

לצד שיחות תכופות שמקיים ראש הממשלה נתניהו עם הנשיא ביידן, הרכבת המדינית לישראל נמשכת. הבוקר (ג') נחת בישראל נשיא צרפת, עמנואל מקרון, שהגיע לביקור הזדהות עם ישראל על רקע המלחמה. מקרון נפגש עם משפחות החטופים בעלי האזרחות הצרפתית, נשיא המדינה וראש הממשלה.

צפו בהצהרה המשותפת:

"חמאס הוא הנאצי החדש"

"חמאס הוא הנאצי החדש, הם שרפו ילדים בחיים, אנסו, חטפו ילדים, ניצולי שואה", אמר נתניהו. "חמאס הוא ברברי לא רק אל מול היהודים אלא מול אירופה, המזרח התיכון והעולם, יש כאן קרב בין הברבריות למלחמה. אתה מכיר אותם מפריז, ליון, אי אפשר לחיות לצדם, צריך למוטט אותם. חמאס מבצע פשעי מלחמה. אף אחד לא יכול לחיות לצידם. ביקשנו מהאוכלוסייה בעזה לעזוב לדרום וחמאס מונעים מהם את זה, הם האחראים".

"זו יכולה להיות מלחמה ארוכה. יש לנו תנאי ראשון וזה שחייבים להשמיד את חמאס. המבחן במזרח התיכון הוא חמאס, אם הוא ינצח, הצילוויזציה תפסיד. זה הקרב של אירופה ואמריקה. אם החיזבאללה ייכנסו אם הם יתחרטו, אני מקווה שהאזהרה שלך ושלי ושל ארה"ב תעבור אליהם", סיים.

מקרון: "אנחנו מרגישים את כאבכם הענק"

נשיא צרפת הדגיש את תמיכתו בישראל: "אני רוצה להודות לך על השיחה שהייתה לנו, אני פה כדי לתמוך ולהביע סולידריות על כל מה שעברתם. באתי להגיד לעם הישראלי את כל הניחומים לעם שלכם. אנחנו מרגישים את כאבכם הענק, חיים שמחים נגדעו. אלימות טהורה, משפחות שבורות".

"הדברים שחוויתם עוברים כל דבר שנשמע אי פעם יש פה שנאה טהורה בנובמבר ב- 2015 הייתם אתנו בפריז, אני מביא את הסולידריות שלנו חזרה. חמאס גם תקפו אותנו. זו היסטוריה משותפת, גם לנו היו נרצחים ובני ערובה", אמר עוד. "חמאס הם טרוריסטים כמו דעא"ש ואל קאעידה, כל הדמוקרטיות עומדות לצדכם לנצח את הטרוריסטים, אתם לא לבד. אנחנו רוצים קואליציה בינלאומית נגד טרוריסטים בכל העולם. אנחנו דמוקרטיות מול טרוריסטים".

הרצוג ומקרון

הרצוג עם מקרון | צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

נתניהו ומקרון נפגשו בארבע עיניים והתקייימה גם פגישה מורחבת עם משלחות שני הצדדים. מקור ייפגש גם עם יאיר לפיד ובני גנץ, לאחר מכן ימשיך לפגישה ברמאללה עם יו"ר הראשות הפלשתינית אבו מאזן.