מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

במטרה לשנות את דעת הקהל: בני משפחות החטופים יצאו למסע הסברה באיטליה

משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות בשיתוף משרד החוץ ממשיך במבצע הסברתי חובק עולם בכדי להרעיד את לבבות העולם ולהפעיל לחץ לשחרור החטופים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/23 08:55 ט בחשון התשפד

במטרה לשנות את דעת הקהל: בני משפחות החטופים יצאו למסע הסברה באיטליה
מודעות, חטופים, צילום: Yossi Zamir/Flash90

תצא משלחת שנייה של בני משפחות הנרצחים והחטופים הבוקר (ג') לרומא לפגישות עם הנהגת המדינה, מחוקקים בכירים ודמויות מפתח בקהילה היהודית - במטרה להשיב את החטופים הישראלים הביתה משבי חמאס ברצועת עזה. המשלחת היא חלק משורת משלחות שיזם משרד התפוצות בשיתוף משרד החוץ, ארגון גשר ומנהלת עמ"י.

משתתפי המשלחת יפגשו עם הדרג הפוליטי הבכיר ביותר באיטליה, ביניהם ראש הממשלה ג'ורג'יה מלוני,כמו כן, ישתתפו בני המשפחות באירוע הגדול של הקהילה היהודית של רומא בראשות נשיא קהילת רומא ויקטור פדלון. חלק מחברי המשלחת הינם ממוצא איטלקי ויתראיינו לערוצים איטלקיים מרכזיים, בין היתר בשפה האיטלקית. בשבי חמאס נמצאים כעת 4 ישראלים בעלי אזרחות איטלקית ו-5 נרצחו על ידי המחבלים המתועבים.

בני המשפחות שיוצאים למשלחת ההסברה לרומא:

  1. אילן רגב, אבא של מאיה ואיתי הנמצאים בשבי בעזה. ביום שבת, ה-7 באוקטובר, נחטפו שני ילדיו, איתי (18) ומיה (21) – שניהם בעלי אזרחות איטלקית - מהמסיבה בקיבוץ רעים.
  2. חן עשת בן דודו של אביתר, שנחטף מהמסיבה ברעים. ביום שבת, ה-7 באוקטובר, בן-דודו של חן, אביתר (בן 29), חייל משוחרר, נחטף מהמסיבה ברעים. מלבד 2 סרטונים, לא התקבל מידע לגביו ולא ידוע איכן הוא ומה מצבו. למיטב ידיעת המשפחה, הוא בריא ושלם.
  3. יובל דנציג, בנו של אלכס החטוף בעזה. אלכס, יליד פולין, היה מחלוצי הקמת משלחות הנוער לפולין, והוא בן לניצולי שואה. אלכס, בן 75, חולה לב וצריך לקחת תרופות חיוניות על בסיס יומי.
  4. נדב קיפניס, אשר 12 מבני משפחתו נרצחו או נמצאים בשבי החמאס, רבים מהם הוגדרו כנעדרים ומנותקי קשר. אביו, אביתר קיפניס (בן 65), אמו לילך קיפניס (60), ודודו, אבשלום הרן (בן 66) נרצחו. שמונה מבני משפחתו, דודתו, שושן הרן (בת 67), יחד עם ביתה עדי שוהם (38), בעלה, טל שוהם (38) ושני ילדיהם, יהל שוהם (3) ונווה שוהם (8) עדיין מוגדרים כחטופים. כמו-כן, נחטפה אחותו של דודו, שרון אביגדורי (52), וביתה נועם אביגדורי (12). קרובות משפחה שהגיעו לחגוג את החג משיקאגו ושהו בניר עוז, יהודית רענן (59) ונטלי רענן (17) שוחררו לפני מספר ימים מהשבי.
  5. אדר איילון אחות של שירה שנרצחה על ידי החמאס במסיבה ברעים. לקח 24 שעות להביא את הגופה של שירה ממקום האסון, והיא נקברה בחמישי בצהריים אחרי 6 ימים.