מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

החטופות יוכבד ליפשיץ ונורית קופר שוחררו מעזה

דובר חמאס הודיע: שחררנו את החטופות נורית קופר ויוכבד ליפשיץ | שתי החטופות לא מחזיקות באזרחות זרה ובעליהן נותרו בעזה | הצלב האדום: סייענו הערב בשחרור שני חטופים נוספים באמצעות הוצאתם אל מחוץ לעזה | צוותים של צה"ל בדרכם לקבל את החטופות מידי הצלב האדום

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/23 21:15 ח בחשון התשפד

החטופות יוכבד ליפשיץ ונורית קופר שוחררו מעזה
החטופות ששוחררו, צילום: צילום מסך

גורם מדיני אישר הערב (ב') את הדיווחים על שחרורם של החטופות יוכבד ליפשיץ ונורית קופר. החטופות, בנות 85 נחטפו במהלך מתקפת החמאס מהקיבוץ ניר עוז. לשתיהן אין אזרחות זרה ובעליהן, עודד ליפשיץ ועמירם קופר נותרו ברצועת עזה. צוותים של צה"ל עושים את דרכם כדי לקבל את החטופות מידי הצלב האדום במעבר רפיח.

חמאס: "שחררנו את שתי החטופות בתיווך מצרי-קטרי"

מוקדם יותר, הודיע דובר הזרוע הצבאית של חמאס: "שחררנו את שתי החטופות נורית יצחק ויוכבד ליפשיץ בתיווך מצרי-קטרי". בצלב האדום אישרו את הדיווח ומסרו: "הוועד הבינלאומי של הצלב האדום (ICRC) סייע הערב בשחרור שני חטופים נוספים באמצעות הוצאתם אל מחוץ לעזה. תפקידנו כמתווך ניטרלי בין הצדדים לסכסוך הופך את עבודתנו לאפשרית".

מטה המשפחות: "חובתם של מנהיגי העולם הערבי לפעול לסיום הטרגדיה"

ממטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים נמסר: "מטה משפחות החטופים והנעדרים מברך על חזרתן של נורית קופר ויוכבד ליפשיץ ששבו הלילה הביתה ויתאחדו בקרוב עם יקיריהן. חובתם של מנהיגי העולם הערבי לפעול לסיום הטרגדיה אשר איפשרה לחמאס-דעא"ש להפוך מאות אזרחים וחיילים לבני ערובה תוך ביצוע פשעים נגד האנושות".

הניו יורק טיימס: "חמאס עשוי לשחרר 50 חטופים עם אזרחות כפולה"

כזכור, עיתון הניו יורק טיימס דיווח הערב מפי גורם ישראלי כי נרקמת עסקה במסגרתה חמאס עשוי לשחרר 50 חטופים עם אזרחות כפולה, שישתחררו ללא עסקה וכחלק מהשיחות בין ארצות הברית לקטאר.

בתגובה לדיווח, העיתונאי והפרשן הפוליטי, עמית סגל, טען כי ההפרדה בין החטופים משרתת מטרות איראניות: "המטרה המובהקת של סלקציה כזו היא לשלוח את הישראלים להוציא דרכונים כאלה" טען סגל. מאוחר יותר, גורם מדיני הגיב לדיווחים ומסר: "ישראל לא תהיה צד לסלקציה לשחרור חטופים שמחזיקים בדרכון זר".

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il