מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דיווח ברויטרס: מתנהל משא ומתן על חילופי שבויים

רשת רויטרס מדווחת כי מתנהל משא ומתן על שחרור נשים וילדים ישראלים בתמורה לשחרורם של 36 אסירות פלשתיניות מבתי הכלא הישראלים. המו"מ מתנהל על ידי קטאר וארצות הברית

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/10/23 14:58 כד בתשרי התשפד

דיווח ברויטרס: מתנהל משא ומתן על חילופי שבויים
תמונות מביקור שר הביטחון בפיקוד הדרום, מלחמת חרבות ברזל, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מלחמת חרבות ברזל תפשה את ישראל בהפתעה, והותירה הלם כאשר ממדי האסון החלו להתגלות והתברר כי עשרות ישראלים חטופים בעזה. עד כה טרם ברור כיצד ואיך יערך המשא ומתן לשחרורם, אולם היום (ב') רשת רויטרס מדווחת כי קטאר מנהלת משא ומתן עם חמאס על שחרור נשים ולדים ישראליים, זאת תמורת שחרורם של 36 נשים פלשתינאיות מבתי הכלא. על פי הדיווח, השיחות מתנהלות בתיאום עם ארה"ב.

צה"ל הקים חמ"ל אחוד לגיבוש תמונת המצב לאיתור נעדרים

נזכיר כי צה"ל הקים חמ"ל אחוד לגיבוש תמונת המצב לאיתור נעדרים וחטופים, חיילים ואזרחים. החמ"ל יתכלל את הנתונים עבור כלל גופי הביטחון - צה"ל, משטרה,ושב"כ. ראש אכ"א האלוף יניב עשור מינה את אלוף במילואים ליאור כרמלי לעמוד בראש הצוות, שבתוך כל המורכבות ואי הוודאות מחוייב להוציא הודעות מהימנות ובמהירות האפשרית. חלק מהמשפחות כבר קיבלו הודעות אודות יקירהם. ליצירות קשר: מוקד פניות ציבור שמספרו 1111 שלוחה 5, ולאחר מכן שלוחה 4.

תחת פיקוד החמ"ל ישבו נציגים של כלל גופי הביטחון והמודיעין

תחת פיקוד החמ"ל ישבו נציגים של כלל גופי הביטחון והמודיעין, וכן מערך אית"ן האחראי על איתור הנעדרים של צה"ל. והוא ימקד את משימתו בגיבוש תמונת המצב כלל הנעדרים והחטופים ומאמצי האיתור והודעות למשפחות החטופים, האזרחים והחיילים. נזכיר כי משטרת ישראל בשיתוף פעולה עם פיקוד העורף, הקימה חמ"ל לכלל האזרחים הממוקם ברחוב הנגב 4, קריית שדה התעופה, בניין להב 443.

צוותים בראשות עו"סים ועו"סיות ממשרד הרווחה והביטחון החברתי ומהרשויות המקומיות, נמצאים משעות הלילה במרכז המשפחות של פיקוד העורף בקרית שדה התעופה ומלווים משפחות בהליך האיתור של יקירהם. אתמול גייס המשרד עו"סים עם ניסיון בעבודה עם נפגעי טראומה ושכול שיועסקו במשמרות מסביב לשעון בליווי משפחות הנפגעים. במקביל תוגבר מוקד 118 בעובדים סוציאליים ומוקדנים למתן תמיכה וסיוע.