ללא עסקה: חמאס עשוי לשחרר 50 חטופים עם אזרחות כפולה

בדיווח של העיתון "ניו יורק טיימס" מצוטט גורם ישראלי המאשר כי קטאר מנהלת משא ומתן עם ארצות הברית ועשויה להביא לעסקה במסגרתה ישוחררו 50 חטופים בעלי אזרחות כפולה | מספר החטופים עומד על 222

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/23 18:14 ח בחשון התשפד

ללא עסקה: חמאס עשוי לשחרר 50 חטופים עם אזרחות כפולה
מודעות, חטופים, צילום: Yossi Zamir/Flash90

על אף הדיבורים וההצהרות שנשמעו מפי ראש הממשלה ושר הביטחון על השמדת חמאס, יותר משבועיים חלפו מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל והטבח הנורא בעוטף - וצה"ל טרם נכנס קרקעית לרצועת עזה, כאשר ישנן סיבות רבות אפשריות לעובדה זו. אחת הסיבות יכולה להיות מצב החטופים, ובעיתון "ניו יורק טיימס" מצוטט בכיר ישראלי הטוען כי נרקמת עסקה במסגרתה חמאס עשוי לשחרר 50 חטופים.

לפי הדיווח, מדובר בחטופים עם ארחות כפולה, שישתחררו ללא עסקה וכחלק מהשיחות בין ארצות הברית לקטאר. במקביל, הבהירה ישראל כי היא לא תקבל מצב של "טפטוף חטופים", מכיוון שברור לה שהמטרה היא לכבול את ידיה מבחינה מבצעית ולדחות ככל הניתן את הכניסה הקרקרעית. כרגע, על פי דובר צה"ל, עומד מספר החטופים ברצועה על 222.

המלצת ארה"ב: לדחות את הכניסה הקרקעית לעזה

נזכיר כי בדיווח אחר של הניו יורק טיימס צוטט ביידן כממלית לישראל לעכב את הכניסה הקרקרעית בעקבות מצב החטופים. בנוסף, שר ההגנה אוסטין המליץ לשר הביטחון גלנט "לעכב את פלישה קרקעית לעזה, בתקווה לקנות זמן שיאפשר משא ומתן על שחרור בני ערובה ויאפשר סיוע הומניטרי נוסף לתושבי עזה".

בניו יורק טיימס דווח הלילה (ב') כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, "ייעץ לישראל לדחות את הכניסה הקרקעית לרצועת עזה", בנוסף דווח כי שר ההגנה אוסטין המליץ לשר הביטחון גלנט "לעכב את פלישה קרקעית לעזה, בתקווה לקנות זמן שיאפשר משא ומתן על שחרור בני ערובה ויאפשר סיוע הומניטרי נוסף לתושבי עזה".

(תקיפות צה"ל הלילה ברצועה)