מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ילדים, קשישים וגם גופות: פרטים חדשים על החטופים בעזה

עד כה, צה"ל הודיע ל-203 משפחות כי יקיריהן מוחזקים בשבי החמאס | בצה"ל מעריכים כי מתוך החטופים 20-30 הם ילדים עד גיל 18, ו-10-20 הם קשישים בני למעלה מ-60 | עוד למעלה מ-100 ישראלים מוגדרים נעדרים ואין מידע על מקום הימצאם

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/23 19:53 ד בחשון התשפד

ילדים, קשישים וגם גופות: פרטים חדשים על החטופים בעזה
מודעות, חטופים, צילום: Yossi Zamir/Flash90

13 ימים אחרי הטבח בעוטף, הודעות נמסרו ל-203 משפחות על כך שיקיריהן נחטפו לרצועת עזה. הערב (ה') מתירים בצה"ל לפרסם כי מתוך החטופים 20-30 הם ילדים עד גיל 18 ו-10-20 הם קשישים בני למעלה מ-60. רובם של החטופים בחיים, אך יש גם גופות שנחטפו לרצועה כקלפי מיקוח.

לצד המידע שמסרו בצה"ל, ישנם עוד למעלה מ-100 ישראלים המוגדרים נעדרים שאין מידע על מקום הימצאם. הפערים במספרים נובעים ממורכבויות שמקשות, כמו גופות שטרם נמצאו או נאספו מהשטח וגופות שטרם זוהו במחנה שורה. במקביל, הצבא מנהל פשיטות קרקעיות במרחב הגדר במטרה לאסוף גופות נוספות.

"סוגיית החטופים והנעדרים היא משימה לאומית, והחזרתם הביתה היא משימה ראשונה במעלה"

מתחילת המלחמה, הוקם מערך מודיעיני לאיתור חטופים ונעדרים שנמצאים בשבי ארגון הטרור החמאס. עם הקמתו, הגיעו למערך עשרות צוותים, הכוללים אנשי מודיעין, טכנולוגיה וגופי ביטחון, אשר יחד פועלים כל העת על מנת לייצר תמונת מצב מדויקת ככל הניתן בנוגע למצבם של מנותקי הקשר. המערך המודיעיני מורכב גם ממאות אנשי מילואים ומתנדבים, בהם בכירים מתעשיית ההייטק הישראלית. יחד הוטמעו פה מערכות טכנולוגיות חדשות שפותחו למאמץ ייעודי זה.

מצה"ל נמסר כי "סוגיית החטופים והנעדרים היא משימה לאומית, והחזרתם הביתה היא משימה ראשונה במעלה. צה"ל יקפיד להמשיך ללוות את המשפחות, ולעדכן אותן ואת הציבור באופן שוטף, ולספק תמונה מדויקת ככל הניתן".