הספיידרמן של צה"ל: רשף לוי ביקר פצועים ושמע שוב ושוב על הלוחם הגיבור

כבר מתחילת המלחמה הלך הקומיקאי רשף לוי לשמח ולהצחיק חיילים פצועים בבתי החולים. אחרי ששמע במשך שלוש פעמים על אותו הלוחם שהציל את חייהם, הוא היה חייב להקדיש לו פוסט בפייסבוק

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/23 15:11 ח בחשון התשפד

הספיידרמן של צה"ל: רשף לוי ביקר פצועים ושמע שוב ושוב על הלוחם הגיבור
רשף לוי, צילום: Resheflevi-cc-by-sa, ויקיפדיה

הקומיקאי רשף לוי הוא אחד מבין לא מעט שהחליטו לנצל את כישרון ההומור ולשמח את העם כמה שיותר בימים אלו. כבר בימים הראשונים של המלחמה, החל לעבור בבתי חולים בין מיטות של פצועים ושורדים, להקשיב לסיפורים ולעודד את רוחם. בתל השומר אחד הפצועים, סיטון מעורב נח"ל, סיפר סיפור על ההתרחשות שנכח בה. במסגרת הסיפור הזכיר חייל אחד מסיירת נח"ל, א.טמנו, שהציל את חייו בקרב מטורף בין עשרות חיילים ועשרות מחבלים.

אחרי יומיים נוספים הוזכר שוב שמו של אותו חייל, הפעם בבית חולים אחר עם פצוע אחר. שוב הוא נכנס לסיפור בהפתעה, רץ ולא מפסיק להילחם, ומחלץ פצועים, ופונה לחיילים שנכנסו להלם, מעודד אותם וקורא להם לחזור להילחם, והם יוצאים יחד איתו והורגים מחבלים. לוי סיפר לפצוע שהוא מכיר את טמנו, על אף שלא פגש בו מעולם, "אבל הנוכחות שלו בסיפורים היא מהפנטת".

רשף לוי: "אחרי הקרבות ניפגש ואני אגיד לך בפנים שאני מעריץ אותך"

היום (ב'), שמע עליו בפעם השלישית."בחורצי'ק מסיירת נחל שאיבד רגל בקרב ,מספר את סיפור הגבורה שלו, איך הוא נפצע והמשיך להילחם, ושוב פעם עולה השם של ספיידרמן השחור של צה"ל – א. טמנו - הקיזר סוזה של סיירת נח"ל מהעורב, שעמד סביב פצועים במעגל וירה במחבלים ואז לקח את הפצועים לגג של האנדרטה והציל אותם".

לוי נדהם שוב ושוב, וביקש מהעוקבים בפייסבוק שיזכרו את השם הזה. "הוא לא נפצע, טפו, טפו, טפו, הוא עדיין שם בשטחי הכינוס, והוא גיבור אחד מהגדולים שהיו לנו. אחרי המלחמה ייתנו לך עיטור גבורה, טמנו", פנה לחייל שתמונתו מטושטשטת, "שמור על עצמך, ואחרי הקרבות ניפגש ואני אגיד לך בפנים שאני מעריץ אותך ילד. אתה גאווה לעם ישראל".