יוצר קרתגו העביר ללוין מסר בדרכו: "משחה נגד טחורים שעושה נעים בפה"

הקומיקאי והיוצר רשף לוי, העביר ביקורת על מהלכיו של שר המשפטים בדרך ייחודית משלו. "אני לא באמת רופא שיניים. אני אוהב להגיד לאנשים את מה שהם רוצים לשמוע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/01/23 14:22 יג בטבת התשפג

יוצר קרתגו העביר ללוין מסר בדרכו: "משחה נגד טחורים שעושה נעים בפה"
רשף לוי, צילום: Resheflevi-cc-by-sa, ויקיפדיה

ביקורת קצת שונה: לאחר ששר המשפטים יריב לוין הציג את הרפורמה המקיפה שלו על מערכת המשפט, נשמעו נגדו ביקורות רבות ומגוונות. אבל ביקורת כמו זו שכתב עליו הקומיקאי והיוצר רשף לוי, ספק אם הוא זכה לשמוע. בפוסט בפייסבוק הקביל לוי בין הטיפול של לוין בשופטים לבין ולה שמחפש פתרונות רק מרופאים שלא יכאיבו לו.

הפוסט של רשף לוי:

"אני לא באמת רופא שיניים. אני אוהב להגיד לאנשים את מה שהם רוצים לשמוע"

לוי מתחיל כך: "סבא שלי התימני פחד מרופאי שיניים. פעם אחת הוא הלך לאחד מהם והרופא אמר לו 'יש לך שן רקובה אני חייב לעקור אותה, אחרת כל השיניים שמסביב גם יירקבו'. סבא שלי לא אהב את התשובה. אז הוא החליט ללכת לשמוע דעה שנייה. גם הרופא השני אמר לו את אותו דבר".

יריב לוין

יריב לוין צילום: Alex Kolomoisky/POOL

לוי ממשיך וכותב: "עד שיום אחד הוא נסע בהמלצה לנהריה ומצא שם רופא שיניים אחד. הרופא הסתכל ואמר לו: 'אני לא יודע מה אמרו לך אבל אתה ממש לא חייב לעקור את השן שלך'. והוא רשם לו משחה וביקש ממנו למרוח אותה פעמיים ביום. אחרי שלושה חודשים סבא שלי הרגיש שכל השיניים שלו כואבות. הוא נסע לרופא האהוב עליו בנהריה. ואמר לו 'מה עושים?' הבחור מנהריה נאנח והתוודה: 'אני לא באמת רופא שיניים. אני אוהב להגיד לאנשים את מה שהם רוצים לשמוע, ונותן להם משחה נגד טחורים שעושה נעים בפה'.

אריה דרעי

אריה דרעי צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שופט זה כמו רופא שיניים

פה מגיע לוי לנמשל וכותב: "אז ככה זה יהיה יריב לוין, אתה יכול להחליף את כל האנשים בוועדה לבחירת שופטים, ואתה יכול להחליף את כל השופטים בבית המשפט העליון. ובסוף אתה תמצא עשרה אנשים שיגידו לך שאריה דרעי לא מושחת ולא גנב והוא יכול להיות שר אוצר מעולה למרות שיש לו שלוש הרשעות בתחום. אבל הבעיה עם העשרה אנשים האלה שהם כבר לא יהיו שופטים. כי שופט זה מקצוע. בדיוק כמו רופא שיניים. הם פשוט סתם יהיו חבורה של אנשים מנהריה שימכרו לכולנו משחה נגד טחורים בזמן כל מה שטוב פה יירקב".