מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נשקלת אפשרות לקבורה זמנית של החללים שטרם זוהו

חללים רבים טרם זוהו, יותר משבועיים לאחר הטבח הנורא בעוטף עזה, בשל המצב הרגיש נשקלת האפשרות לקברם בקבורה זמנית עד שיזוהו באופן סופי

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/10/23 22:32 ז בחשון התשפד

נשקלת אפשרות לקבורה זמנית של החללים שטרם זוהו
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

יותר משבועיים חלפו מאז הטבח הנורא בעוטף עזה, ועדיין חללים רבים טרם זוהו ומוגדרים כנעדרים. לאור הזמן שחלף מאז הרצחם, ובשל הקושי בזיהוי החללים שמוחזקים במכונים השונים, נשקלת במשרד לשירותי דת האפשרות לקבורה זמנית של חלקם, כך לפי העיתונאי יאיר שרקי. הגורמים שיידרשו לאשר זאת הם משרד הפנים ומשרד הבריאות.

לדברי שרקי, "‏במתווה שנשקל, ייערך אישור פרטני בנוגע לכל חלל שיקבל מספר, ורק אחרי מיצוי כל סימני הזיהוי שניתן להפיק (בדיקות DNA, טביעות אצבע, צילומי שיניים) כך שהליך הזיהוי יימשך עם כל הנתונים גם אחרי קבורה". כאשר יזוהה החלל, משפחתו תוכל לבחור את מקום קבורתו הקבוע.

הלוויתו של הלוחם טל כהן, שנפל במלחמת "חרבות ברזל"

הלוויתו של הלוחם טל כהן, שנפל במלחמת "חרבות ברזל", צילום: Noam Revkin Fenton /Flash90

לפני שבועיים - הראשון הוציא מכתב נגד קבורה זמנית

יש לציין, כי לפני כשבועיים הונחה הסוגייה על שולחנו של הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, ואז, הרב השיב באופן נחרץ כי אין לערוך קבורה זמנית לחללים שטרם זוהו. הרב הסביר את טענותיו: "כבודו של המת מחייב זיהוי ודאי הן מהבחינה הלכתית והן מהבחינה הפתולוגית ואין למהר ולקבור ללא זיהוי זה. ועל המשפחות עם כל הכאב העצום, להתאזר בסבלנות למען כבוד הנפטר, ולדעת כי גורמי המקצוע וההלכה אינם נותנים מנוח לנפשם ומוסרים נפש לילות כימים, למען הבאת הנרצחים הי"ד לקבורה מהר ככל האפשר", כתב, וטען כי קבורה זמנית כשאין זיהוי ודאי עלולה לפגוע בכבוד המת ולהביא לעוגמת נפש גדולה למשפחה.