הערוץ המסית יסגר? אושרו תקנות החירום המאפשרות לסגור את הערוץ

במסגרת המאבק בשידורי הערוץ הפרו-פלשתיני המשדר משטח ישראל, אושרו תקנות החירום המאפשרות לסגור את הערוץ | שלמה קרעי: "לא נאפשר בשום אופן שידורים הגורמים לפגיעה בביטחון המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/10/23 10:15 ה בחשון התשפד

הערוץ המסית יסגר? אושרו תקנות החירום המאפשרות לסגור את הערוץ
תחנת טלוויזה , צילום: shutterstock

סגירת אל-ג'זירה בישראל: הממשלה אישרה היום (שישי) את התקנות לשעת חירום לסגירת גופי שידור הפוגעים בבטחון המדינה, תקנות שיאפשרו לעצור את פעילותה של רשת אלג'זירה בתחומי הארץ בזמני מלחמה. המהלך בוצע בתמיכת המוסד, השב"כ ומשרד הביטחון, ובתיאום עם היועצת המשפטית לממשלה. הצו יאפשר לעצור את שידוריו של הערוץ למשך חודש ולהחרים את הציוד בו הוא משתמש, ובכל פעם הצו יוכל להתארך בחודש נוסף.

סגירת רשת אל-ג'זירה בישראל מגיעה לאחר הצגת הוכחות כי היא מסייעת לאויב, משדרת תעמולה בשירות החמאס בערבית ובאנגלית לצופים בכל העולם, ואף מעבירה מידע רגיש לאויבינו. ההצעה לסגירת אל-גזירה, בהתאם לתקנות לשעת חירום שהגיש שר התקשורת לאישור הממשלה, צפויה לעלות לאישור בישיבת הקבינט הקרובה.

ערוץ אלג'זירה | צילום: shutterstock

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי: "ישראל במלחמה. ביבשה, באוויר, בים ובתודעה. לא נאפשר בשום אופן שידורים הגורמים לפגיעה בביטחון המדינה. התקנות שהממשלה אישרה יאפשרו לנו לסגור ערוצים, להחרים ציוד ולשלול תעודות עיתונאי, של כאלו הפוגעים בביטחון המדינה בשעת המלחמה. שידורי וכתבי ערוץ אלג'זירה מהווים שידורי הסתה נגד ישראל, משרתים את חמאס-דעאש וארגוני הטרור בתעמולה ובעידוד אלימות כנגד ישראל, ובכך פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה".