סגירת אלג'זירה: היועמ"שית התנגדה לחוק של קרעי - ולאחר מכן הסבירה

הערוץ הפרו-פלשתיני המשדר גם בישראל חושף את מיקומי חיילי צה"ל, ושר התקשורת קרעי ניסח תקנות המאפשרות לו לסגור אותו | היועמ"שית התנגדה להצעה של קרעי, שתקף - ולאחר מכן היא הסבירה כי היא לא מתנגדת לעצם ההצעה: "אציג לקבינט נוסח המסמיך את שר הביטחון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/10/23 09:34 ב בחשון התשפד

סגירת אלג'זירה: היועמ"שית התנגדה לחוק של קרעי - ולאחר מכן הסבירה
גלי בהרב מיארה | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רק אתמול (ב') פורסם כי המוסד, תומך בסגירת ערוץ הטלוויזיה הפרו פלשתיני אל-ג'זירה, וכבר היועמ"שית מביעה את התנגדותה לכך שהסמכות לכך תהיה בידו של שר התקשורת. אמש היא אמרה לחברי הקבינט כי יש מניעה משפטית להעניק סמכות לשר התקשורת, באישור הקבינט, לסגור ערוץ זר אם הוא השתכנע כי הערוץ פוגע באופן ממשי בביטחון המדינה - כך על פי אבישי גרינצייג. אחרי מתקפה של שר התקשורת, היועמ"שית הסבירה את עמדתה.

הערוץ חושף את מיקומי החיילים ומסכן אותם - היועמ"שית הסבירה

בכירי מערכת הביטחון תומכים בסגירת ערוץ הטלוויזיה הפועל מקטאר, וביניהם, שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי והמטה לביטחון לאומי. במוסד אומרים כי התמיכה שלהם נובעת מכך שרשת הטלוויזיה תומכת הטרור, חושפת את מיקומם של שטחי הכינוס הצבאיים כדי לפגוע בפעילות צה"ל ולסכן את הכוחות הלוחמים.

אחרי ששר התקשורת תקף את בהרב-מיארה בחריפות, נמסר מטעמה כי היא לא מתנגדת לסגירת הערוץ. "רק אתמול בצהריים הועברו לייעוץ המשפטי חוות דעת של גורמי הביטחון בעניין. הייעוץ המשפטי עמל על העמדת תשתית משפטית מתאימה. היועמ"שית תציג לקבינט נוסח תקנות שעת חירום המסמיכות את שר הביטחון, באישור הקבינט, לסגור משרדים ולמנוע שידורים בישראל של כלי תקשורת זר הפוגע בביטחון המדינה".

קרעי: בינתיים אלג'זירה ימשיכו להסית ולסכן את בטחון לוחמינו

קרעי כתב אמש אחרי פרסום התנגדותה של בהרב מיארה: "רק שתבינו איזו תפיסת עולם מעוותת.
כבר שבוע שלם שאני מביא לידי היועמ"שית את חוות הדעת התומכות של כל גורמי הבטחון בישראל בעד סגירת התחנה תומכת הטרור הזו. ואחרי מאמצים אדירים, עבור הליך שברור לכל בר דעת שצריך לבצע, מה אומרת כעת בהרב מיארה, תוך כדי שהיא כופה על היועמשית של המשרד שלי לכתוב זאת? שיש מניעה חוקתית (!) להעביר את התקנות שסוגרות אל אלג'זירה. פשוט טירוף הדעת. אני קורא לחברי הקבינט לאשר זאת בכל מקרה. אנחנו במלחמה! מי שירצה, יגיש בג"צ אחרי זה, אבל את התחנה הזו סוגרים עכשיו!".

גם הבוקר (ג') התבטא קרעי בסוגיה וכתב: "לצערי, היועמ"שית התנגדה אתמול בקבינט לסגירת שידורים הפוגעים בבטחון המדינה, כמו אלג'זירה, בטענה עיקרית של תשתית בטחונית משפטית לא מספיקה. בעקבות התנגדותה, הקבינט לא הצביע והוחלט לדרוש מגורמי הבטחון חוות דעת מבוססות יותר לדיון בישיבת הממשלה הבאה. בינתיים, אלג'זירה ימשיכו להסית ולסכן את בטחון לוחמינו. אבל אנחנו לא מרימים ידיים. בעז"ה, נביא את כל מה שנדרש לישיבת הממשלה ונסלק את הנגע הזה שפוגע בבטחון המדינה בשעת מלחמה אחת ולתמיד".