מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עשרות עולים עלו לארץ: בן גביר קיבל החלטה משמעותית

שינויים בהנחיות לקבלת רישיון נשק - עולים חדשים לא יצטרכו לחכות 3 שנים לקבלת רישיון. למרות המלחמה, עשרות עולים חדשים עלו לישראל מארה"ב: "כשאמרתי לדודה שאני מתכוון לעלות - היא הייתה בטוחה שהשתגעתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/23 12:34 ד בחשון התשפד

עשרות עולים עלו לארץ: בן גביר קיבל החלטה משמעותית
העולים החדשים, צילום: יונית שילר

למרות המלחמה הקשה שמתחוללת בימים אלו והמצב המתוח בארץ, הבוקר (ה') נחתו בנתב"ג שלוש טיסות מארה"ב, עליהם נכחו 25 עולים חדשים. העולה הצעירה ביותר בגיל 19 בלבד ואילו העולה המבוגר ביותר בגיל 79. העולים הגיעו ממדינות שונות בארה"ב: ניו יורק, ניו ג'רזי, פלורידה, קליפורניה, מרילנד, מישיגן ואוהיו והם יתגוררו בירושלים, תל אביב-יפו, חיפה, נתניה, בית שמש, פתח תקווה, ראש העין, מעלה אדומים ועוד.

עולה חדש: "דודה שלי הייתה בטוחה שהשתגעתי"

ג'ושוע רוזנטל, עולה חדש ממרילנד סיפר על ההחלטה האמיצה ברקע המלחמה הקשה: "דודה שלי עלתה לישראל לפני קרוב ל-45 שנה, בשנת 1979. כשאמרתי לה שאני מתכוון לעלות למרות המצב בארץ, היא הייתה בטוחה שהשתגעתי, אבל מבחינתי, כל עוד יש לי מושב על המטוס עם השם שלי עליו, אני בא. תקווה זה הנשק הסודי שלנו וזה מה שיעזור לנו לעבור את התקופה הזאת".

"דודה שלי חשבה שהשתגעתי", העולים החדשים

"דודה שלי חשבה שהשתגעתי", העולים החדשים צילום: יונית שילר

אושר: עולים ליו"ש לא יצטרכו לחכות 3 שנים לקבלת רישיון נשק

במקביל לעלייה לישראל אשר נמשכת גם בימים אלו, השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר אישר הרחבת תנאי הסף לקבלת נשק לעולים בישובים זכאים כדוגמת יו"ש, והודיע על ביטול סעיף ההמתנה של 3 שנים מרגע קבלת תעודת העולה, זאת בעקבות פנייתו של ראש מועצת שומרון יוסי דגן. תיקון התקנה יפורסם בימים הקרובים ברשומות ולאחר מכן יכנס לתוקף.

עולים שיתגוררו ביו"ש לא יצטרכו להמתין לקבלת נשק

עולים שיתגוררו ביו"ש לא יצטרכו להמתין לקבלת נשק צילום: רועי חדי