מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הרבנות הראשית בפסיקה דרמטית לאור מצב החירום: נשים יוכלו לטבול ביום

אישה תוכל לטבול ביום השמיני בשעות היום או להקדים את טבילתה לפני השקיעה ליום השביעי, בהתאם לפסיקה אישית שתקבל מהרב המקומי. בתוך כך רבני מכון פוע"ה מתגברים את המענה הטלפוני שהפניות אליו הוכפלו מאז פרוץ הלחימה בדרום

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/23 12:41 א בחשון התשפד

הרבנות הראשית בפסיקה דרמטית לאור מצב החירום: נשים יוכלו לטבול ביום
מקווה, אילוסטרציה | , צילום: Gershon Elinson/Flash90

מלחמת חרבות ברזל: במסגרת הוראות השעה ופסיקות הלכתיות שניתנו בתחומים שונים הקשורים למצבי חירום, ולאור המתיחות הבטחונית הגדולה בארץ, יצאה הבוקר (ב') הרבנות הראשית בפסיקה עליה חתומים הרבנים הראשיים - הרה"ג דוד לאו והרב יצחק יוסף שליט"א.

בהתאם לפסיקת הרב המקומי: נשים יוכלו לטבול בשעות היום

במסגרת הפסיקה ניתנה הוראה לצוות הבלניות לחרוג ממנהגי הקבע ולפתוח את המקוואות גם בשעות היום. הצורך נובע הן בגלל ישובים ואזורים בהם יש סיכון להסתובב בערב, או חשש ופחד לצאת בשעות החשכה. בנוסף, יש משפחות בהם הבעל גויס ויש קושי להשאיר את הילדים לבד בבית בשעות הערב. יחד עם זאת הורו הרבנים להתייעץ על כל מקרה לגופו ובשל כך התגייסו רבני מכון פוע"ה לתת מענה נקודתי לכל פניה ופניה. רבני מכון פוע"ה ערים לקשיים ולמצוקות העולים בימים אלו, ולכן חשוב לנו לתת את המענה הנכון לכל מקרה.

כבר בשעות הראשונות של המלחמה התקבלו פניות בעניין טהרת המשפחה

הרב מנחם בורשטין ראש מכון פוע"ה אמר: "כבר מהשעות הראשונות של הלחימה קיבלנו במכון פוע"ה פניות רבות של נשים שנקלעו למצבים שונים הקשורים בטהרת המשפחה ולטובת העניין תגברנו את המענה ההלכתי. לצד המענה ההלכתי יש לנו גם סיירת נשים נפלאות הנותנות מענה רגשי לנשים שמתמודדות עם קשיים שונים בתחומי הטהרה, פוריות, הריון, לידה ועוד. אנו מברכים את האומץ של הרבנות הראשית להיות קשובה לצרכי העם ולהתאים את המענה במציאות המורכבת והמשתנה שכולנו חווים בימים האחרונים. אני מחזק את ידי הלוחמים ונשותיהן שמגנות על הבית ועל בני ביתן בחירוף נפש ומברך את עם ישראל בזמנים שקטים"

צילום: דובר צה"ל

המיזם של מכון פוע"ה לרגל המצב

תוך כך, מכון פוע"ה יצא עם מיזמים נוספים הקשורים למצב החירום בו אנו נמצאים. האחד מהם מציע תכנית חינמית ללא עלות המסייעת לכלות שנאלצו לדחות את חתונתן בשל הנסיבות על מנת שיגיעו לחופה טהורות בזמן החדש שנקבע. והשני מסייע לזוגות להאריך את זמני הטהרה בזמנים אלו שיש אי בהירות.

את היוזמה החליטו להקדיש במכון לזכרו ולעילוי נשמת בנו של שותף יקר של המכון- פרופ' דניאל זיידמן, רופא בכיר ביחידה להפריה חוץ-גופית במרכז הרפואי אסותא , תל אביב, העובד לצד מכון פוע"ה מזה שנים ולמרבה הצער איבד את בנו- יונתן זיידמן במערכה הנוכחית לפני ימים ספורים. ה' יקום דמו.

"ראינו לנכון להקדיש את המיזמים החשובים העוסקים בהמשכיות עם ישראל לידיד ותיק של מכון פוע"ה אשר שכל את בנו במערכה הקשה, אנו תפילה שהעיסוק בהוספת אור וטוב יהיה לעילוי נשמתו הקדושה" סיכם הרב בורשטין.

מאגר המקוואות של כיפה