מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

היום העשירי למלחמה פורסמו פרטיהם של 6 בכירי חמאס שחוסלו, דיווחים שמעבר רפיח יפתח

צה"ל המשיך לתקוף מטרות בלבנון וברצועת עזה, הותר לפרסום כי בנו של הרב תמיר גרנות נפל בגבול לבנון | החשפו פרטיהם של 6 בכירי חמאס שחוסלו על ידי כוחות הביטחון, דיווחים כי היום אמור להיפתח מעבר רפיח לשעות ספורות

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/23 07:33 א בחשון התשפד

פורסמו פרטיהם של 6 בכירי חמאס שחוסלו, דיווחים שמעבר רפיח יפתח
הרס בית מחבל, ארכיון, צילום: דובר צה"ל

היום העשירי למלחמה נפתח: במהלך הלילה צה"ל המשיך לתקוף מטרות אויב. בין השאר, כוחות צה"ל תקפו הבוקר (ב') תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון, זאת בתגובה לירי שבוצע אתמול לעבר שטח ישראל.

הבוקר הותר לפרסום כי סגן אמתי צבי גרנות (24), בנו של הרב תמיר גרנות העומד בראש ישיבת "אורות שאול", מפקד צוות בגדוד 75, עוצבת סער מגולן, נפל כתוצאה מירי נ"ט סמוך למוצב נורית שגבול לבנון. פורסם שמו של חלל נוסף, סמל דניאל ראשד, בן 19, משפרעם, לוחם בגדוד 13, חטיבת גולני.

פורסמו פרטיהם של 6 בכירי חמאס שחוסלו על ידי צה"ל

בנוסף לכך, צה"ל פרסם הבוקר רשימה של שישה בכירי ארגון הטרור חמאס שחוסלו עד כה ברצועת עזה. ביניהם שני מפקדים על פלוגות נח'בה רצחניות, אחראי חטיבת עזה בכוח האווירי של חמאס, ובכירים בתחומים מדיניים - המחבל שהחזיק בתיק היחסים הבין-לאומיים של ארגון טרור, מפקד על ביטחון פנים, ומחזיק תיק הכלכלה בלשכה המדינית של חמאס.

המחבלים שחוסלו

המחבלים שחוסלו צילום: דובר צה"ל

לאחר שישראל חידשה את אספקת המים לדרום רצועת עזה, לשם התפנו עד כה כ-600 אלף מתושבי צפון הרצועה, בתקשורת הבין לאומית מדווחים כי היום צפוי להיפתח מעבר רפיח כדי לאפשר יציאת אזרחים זרים מרצועת עזה ולצורך הכנסת סיוע הומניטרי. נזכיר כי הנשיא ביידן הוזמן אתמול על ידי נתניהו לביקור הזדהות בישראל, על פי ההערכות הוא ייענה להזמנה ויגיע כבר בימים הקרובים.