מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הלחימה נמשכת: צה"ל חיסל בכיר חמאס בעזה, תקיפה בתוך לבנון

יום נוסף של לחימה בעזה ובגבול הצפון: צה"ל תקף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בתוך גבול לבנון, 250 מטרות צבאיות הופצצו בעיקר בצפון רצועת עזה, מפקד בכיר של חמאס חוסל בעזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/23 22:10 ל בתשרי התשפד

הלחימה נמשכת: צה"ל חיסל בכיר חמאס בעזה, תקיפה בתוך לבנון
תקיפה בעזה, צה"ל השמיד שתי מנהרות, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מלחמת חרבות ברזל פרצה לפני כשבוע, עם מתקפת הטרור הרצחנית של מחבלי חמאס על אזרחים וחיילי צה"ל, שרצחו באכזריות כ- 1,300 בני אדם ופצעו יותר מ- 3,000 איש. גם היום (א') נמשכה הלחימה ברצועת עזה, כאשר גם הגזרה הצפונית - גבול לבנון וחיזבאללה, התחממה משמעותית.

בתוך כך, צה"ל תקף הלילה מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון, זאת לאחר שבעקבות ירי חיזבאללה לעבר ישראל, מסוקי קרב תקפו מוקדם יותר תשתית צבאית בלבנון. במקביל בתנהלו תקיפות ברצועת עזה, ומפקד וחוסל מפקד המחוז הדרומי בביטחון הלאומי של חמאס. בנוסף, מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל ממשיכים לתקוף בעוצמה יעדי טרור ברצועת עזה. במהלך היום צה"ל תקף כ-250 מטרות צבאיות כאשר מרביתן בצפון הרצועה.

חוסל מעתז עיד, מפקד המחוז הדרומי בביטחון הלאומי של חמאס

כאמור, בהכוונה מודיעינית של צה"ל ושב"כ, חוסל מעתז עיד, מפקד המחוז הדרומי בביטחון הלאומי של חמאס. כמו כן, הושמדו עשרות מפקדות צבאיות, שורת עמדות תצפית וכן מספר עמדות שיגור רקטות של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני.

חיילים מתכוננים ליד גבול עזה

חיילים מתכוננים ליד גבול עזה, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

גם בתוך גבולות ישראל, שוטרי משטרת ישראל ממשיכים לפעול ברחבי הארץ ובפרט במחוז הדרומי, זה היום התשיעי ללחימה. משטרת ישראל על כלל כוחותיה, נמצאת בכוחות מתוגברים בכלל רחבי הארץ על מנת להבטיח את שלומם וביטחונם של האזרחים. חבלני משטרה פועלים במהירות וביעילות על מנת לבודד את זירות הנפילה של הרקטות.