ירי הנ"ט של חיזבאללה נמשך, 9 רקטות שוגרו לצפון - 5 יורטו

הצפון מתחמם: בשעה 16:07 נשמעו אזעקות בשלומי ובצת, לאחר מכן בראש הנקרה ונהריה. צה"ל יירט 5 רקטות מתוך 9 - ותוקף בלבנון בתגובה| במקביל, ירי הנ"ט של חיזבאללה לא נפסק וחמישה טילים נורו מהבוקר

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/23 14:36 ל בתשרי התשפד

ירי הנ"ט של חיזבאללה נמשך, 9 רקטות שוגרו לצפון - 5 יורטו
כוח צה"ל בכפר רג'ר, גבול לבנון, צילום: Ayal Margolin/Flash90

חיזבאללה לא עוצר. בפעם הרביעית מהבוקר, בשעה 14:36 דיווחו בצה"ל על ירי נ"ט לעבר מוצב ברכס רמים. לא דווח על נפגעים. פחות משעה לאחר מכן, בשעה 15:25, דיווח צה"ל שוב על עוד ירי נ"ט. בשעה 16:07 הופעלו אזעקות בשלומי ובצת, ושתי דקות לאחר מכן גם בראש הנקרה, חניתה ונהריה. דווח על 9 רקטות שנורו ו-5 שיורטו. בתגובה לירי, מסוקי קרב של צה"ל תוקפים תשתית צבאית בלבנון. במקביל, התקבלו דיווחים על ירי לעבר כוחות צה"ל בגבול לבנון. כוחות צה"ל מגיבים בירי.

צה"ל החליט לאסור על כניסת אזרחים למרחב של 4 קילומטרים מגבול הצפון

בנוסף, עקב ההתחממות בגזרה הצפונית צה"ל החליט לאסור על כניסת אזרחים למרחב של 4 קילומטרים מגבול הצפון. בהודעה נכתב: "צה"ל מבהיר כי כניסה למרחב אסורה בהחלט ומבקש מהציבור לגלות עירנות ולא להיכנס למרחב. אזרחים השוהים בגבול הצפון במרחק של עד שני קילומטר נדרשים להיות צמודים למרחב מוגן".

הרוג ושלושה פצועים בשתולה

נזכיר כי הבוקר גבר כבן 40 נהרג ושלושה בני אדם נפצעו מירי טיל נ"ט לעבר המושב שתולה בצפון. ארגון הטרור חיזבאללה פרסם כרוז רשמי בו לקח אחריות על הירי: "תקפנו הבוקר בשתולה בתגובה להרג העיתונאי הלבנוני ושני הקשישים על ידי צה"ל" כתבו בארגון, והוסיפו כי כבר ביממה האחרונה הקימו חוליה על שם המחבליםמ שחוסלו ע"י לוחמי צה"ל בסמוך לגבול לבנון: "מי שביצע את התקיפה אלו חברי החוליה על שם השהידים עלי עלאא א-דין וחסין כמאל אלמצרי".