צחי הנגבי הודה: "טעיתי, האמנו שחמאס למד את הלקח"

ראש המל"ל קיים מסיבת עיתונאים קצרה במהלכה הודה כי אכן האמין שארגון הטרור מורתע היטב. עוד אמר כי המצרים לא התריעו "לא ברמז ולא בקריצה". על החטופים: "בחמאס לא מנדבים מידע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/10/23 19:08 כט בתשרי התשפד

צחי הנגבי הודה: "טעיתי, האמנו שחמאס למד את הלקח"
צחי הנגבי, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

היום השמיני למלחמת חרבות ברזל: ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי קיים הערב (מוצאי שבת) מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב והודה בפה מלא: "זאת טעות שלי, אכן האמנו שחמאס למד את לקח שומר חומות שבו הוכה מכה נחושה, וראינו ביטוי למורתעות הזאת בשלושה מבצעים, חגורה שחורה, עלות השחר ולאחרונה במגן וחץ".

המצרים לא התריעו בפני ישראל

עוד ציין כי בניגוד לדיווחים המצרים לא התריאו בפני ישראל "לא ברמז ולא בקריצה". הוא הודה כי אכן בליל שבת, מספר שעות לפני מתקפת הפתע, ראש השב"כ הוזעק למטה עקב תנועות חשודות על הגדר אולם ההערכה אז הייתה כי לא מדובר באירוע חמור".

הכניסה לבארי אחרי התופת

הכניסה לבארי אחרי התופת, צילום: Yossi Zamir/Flash90

עד כה, צה"ל הצליח להודיע ל-120 משפחות החטופים שבניהן מוחזקים בידי ארגוני הטרור ברצועה, ועל כך אמר ראש המל"ל: "לא יוכל לקבוע שיש משא ומתן, אין לנו דרך לקיים משא ומתן עם אויב שנשבענו למחוק מעל האדמה".

עוד הוסיף: "אנחנו מחויבים לשבויים, לנעדרים, לנסות להבין את הנתון הבסיסי ביותר - איפה הן נמצאים. בחמאס לא מנדבים מידע, אם הם עושים משהו זה כדי להציף רגשות זעזוע בציבור שלנו. בתמצית: אנחנו מחויבים לנושא, שלחנו את האנשים לשדה הקרב, לעוטף, לעשות ממנו אזור פורח, בוודאי שלא נוותר עד שנדע מה עלה בגורלם ונעשה כל שניתן להציל אותם".

הפגנה לשחרור החטופים

הפגנה לשחרור החטופים צילום: Tomer Neuberg/FLASH90