מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

רב הקיבוץ עלומים: לא אמרתי שניצלנו בגלל שמירת שבת

לאחר שפורסם בשמו כי "בגלל שמירת השבת בעלומים דתיים לא נפגעו". הרב עמית קולא, מכחיש באופן מוחלט את הדברים ומסביר כי מדובר בפרסומי כזב: "שקר וכזב, פרי דמיונו ואמונותיו של המצטט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/23 10:02 כח בתשרי התשפד

רב הקיבוץ עלומים: לא אמרתי שניצלנו בגלל שמירת שבת
עלומים לאחר מתקפת החמאס, צילום: Yossi Zamir/Flash90     

היום השביעי למלחמה: מאז פרצה מתקפת הפתע של החמאס מספר הנרצחים הגיע ל-1,300, מרביתם נטבחו במסיבת הטבע "נובה" ומרבית יישובי עוטף עזה. עם זאת מספר יישובים בעוטף עזה ניזוקו באופן פחות משמעותי במתקפה. בעקבות הדברים, במספר אתרים חרדיים פורסמו ציטוטים בשם הרב עמית קולא, רב היישוב עלומים, בהם צוטט: "כל חברי הישוב הדתי כולם נשארו בחיים, וללא כל הסבר שמר ה' עלינו והניס אותם החוצה, והנס הוא גדול להפליא שלמרות שנכנסו לתוך הישוב, לא עשו לנו כלום".

"שקר וכזב, פרי דמיונו ואמונותיו של המצטט"

בהודעה שמסר היום (ו') רב היישוב לחדשות כיפה, הרב התנער לחלוטין מהדברים ואמר כי "הדברים הללו הם שקר וכזב, פרי דמיונו ואמונותיו של המצטט". בנוסף הרב ביקש מכל מי שנתקל בדברים למחות בשמו כנגד המפרסמים: "זו פגיעה בי, אבל יש בדברים בכדי להוות נזק ושסע בחברה שלנו" אמר.

"שקר וכזב, פרי דמיונו ואמונותיו של המצטט", רק הקיבוץ עלומים

"שקר וכזב, פרי דמיונו ואמונותיו של המצטט", רק הקיבוץ עלומים צילום: באדיבות המצלם

הרב שרלו: "רשעות של ממש"

הרב יובל שרלו, נשיא ישיבת אורות שאול בתל אביב, וראש המרכז לאתיקה של ארגון רבני צהר השיב במסגרת שו"ת לפונה שציטט את הפרסום, ותקף בחריפות את מי שעומדים מאחוריו: "מה שפורסם בשם הרב עמית קולא הוא רשעות של ממש" כתב הרב, "הוא מעולם לא אמר את זה. לא זו בלבד, אני מכיר אותו היטב עד כדי להעיד שהוא מעולם לא חשב את זה. הומצאו דברים בשמו, ופורסמו ברשעות, ממש ברשעות, על ידי אתר חרדי שאיני רוצה להזכיר את שמו".

הרב יובל שרלו.

"רשעות של ממש", הרב יובל שרלו. צילום: ללא קרדיט