מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

גורם מדיני בכיר: "נטפל בסוגיית החטופים אחרי המלחמה"

יותר ממאה חטופים נמצאים בשטח רצועת עזה, וראש הממשלה מינה את גל הירש כממונה על הסוגיה | בתוך כך, גורם מדיני אומר כי הטיפול בסוגיה יידחה לאחרי המלחמה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/23 16:56 כה בתשרי התשפד

גורם מדיני בכיר: "נטפל בסוגיית החטופים אחרי המלחמה"
לוחם מול עזה, צילום: דובר צה"ל

חרבות ברזל, היום הרביעי: לאט לאט מתחילה להתבהר תמונת ההרוגים במסיבת הטבע בבארי ובקיבוצי העוטף, אך טרם ברור כיצד יטפלו בישראל בסוגיית החטופים שהועברו לשטח הרצועה. גורם מדיני בכיר אומר כי "נטפל בסוגיית החטופים אחרי המלחמה", כך על פי דנה ויס.

גל הירש: "משימות כבדות לפנינו, ואני איתכם"

נזכיר כי ראש הממשהל מינה את תא"ל במילואים גל הירש לממונה על הסוגיה, ואמש (ב') אמר הירש: "אנו עוסקים בגיבושה של תמונת מצב מלאה ופועלים בכוח מלא ליצירת מערך אפקטיבי, כתובת לכל המשפחות החרדות לגורל יקיריהן. אנו בעיצומה של מלחמה קשה, הלחימה נמשכת ותימשך. איבדנו את טובי בנינו ובנותינו; אזרחים, חיילים, משרתי כוחות הביטחון, החירום וההצלה, חללים רבים. יש לנו מספר גדול של פצועים, נעדרים וחטופים המוחזקים בידי האויב. הסערה גדולה והלב כואב, מאוד. משימות כבדות לפנינו, ואני איתכם, במערכה להשבת כל הנעדרים והחטופים הביתה לישראל".

"השבת יקירנו הוא יהיה ניצחון מדינת ישראל"

אמש (ב') הקימו נציגי משפחות החטופים והנעדרים את המטה להשבת החטופים ואיתור הנעדרים. בקרב נציגי משפחות החטופים והנעדרים השתתפו בפגישה הורי משפחת הדר גולדין ואחיו של אורון שאול, לצד נציגי משפחות הנעדרים ממלחמת חרבות ברזל. אורי דוד אביהם של הודיה ותאיר הנעדרות מהמסיבה ברעים, שלי ומלכי שם טוב ההורים של עומר שם טוב שנעדר גם הוא מהמסיבה בדרום ודודי זלמנוביץ' ממרכזי הטיפול למען המשפחות ונציגים נוספים.

מירב לשם-גונן אימה של רומי גונן שנעדרה במסיבה ברעים ציינה: "יש לי אמון מלא בצוות שהוקם שיפעל למען החזרת כל החטופים ואיתור כלל הנעדרים. מדובר בצוות ייחודי שמורכב ממיטב המומחים בכלל התחומים הנדרשים להחזרת הילדים שלנו הביתה. יחד נחזיר אותם בריאים ושלמים".

ד"ר לאה גולדין, אמו סגן הדר גולדין אשר נפל במהלך מבצע 'צוק איתן' מסרה: "גורלנו נקשר ומשפחת גולדין כאן עבורכם להוביל ולתמוך כדי להשיב את כל יקירנו הביתה. כולם, החיים ואלה שאינם. חיילים ואזרחים, ילדים וקשישים. אנחנו כאן עם ניסיון של 9 שנים, כדי שהפעם לא ניכשל. השבת יקירנו הוא יהיה ניצחון מדינת ישראל. ננצח יחד, בזכות תמיכה ציבורית אדירה- מכל עם ישראל וידידינו בעולם הגדול".