העדויות מהמלחמה תחת אש: "טיפלנו בעשרות גופות של נרצחים"

עשרות מתנדבי זק"א פעלו במשך שעות ארוכות תחת אש יחד עם כוחות צבא בקיבוץ בארי בטיפול בכבוד המת. "ברגעים קשים אלו ליבנו עם המשפחות השכולות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/23 15:16 כה בתשרי התשפד

תחת אש: "טיפלנו בעשרות גופות של נרצחים"
מתנדבי זק"א בעוטף עזה | , צילום: זק"א

ככל שעוברים הימים מאז מתקפת הפתע האיומה שהכתה בישראל בבוקר חג שמחת תורה מתגלים מימדי האסון הכבד. במהלך היום השלישי למלחמה, מתנדבי זק"א עסקו בטיפול בכבוד המת בשטחי העוטף ופינו את הגופות הרבות. יחד עם כוחות צבא וביטחון, הגיעו המתנדבים לקיבוץ בארי, שספג את המכה הקשה ביותר, ופינו את עשרות הנרצחים מהמקום. בעיר אופקים הם פעלו במספר זירות ואספו ממצאים הטעונים לקבורה.

עושים את העבודה הקשה למען כבוד המת

אבי דרעי מפקד זק"א לכיש: "הלב נשבר, המראות קשים, אנחנו בימים קשים מאוד, אין מילים שיכולות לתאר את גודל האסון והזוועות אליהן נחשפנו, יחד עם כוחות רבים של צבא וצוות מז"פ של משטרת ישראל פעלנו היום עשרות מתנדבים בנחישות ובגבורה לעיתים תחת אש בקיבוץ בארי ובאזורים נוספים בעוטף, טיפלנו בעשרות גופות של נרצחים הי"ד, אשר מצטרפים למאות רבות של נרצחים שטיפלנו מתחילת הלחימה, האירוע הוא קשה, ברגעים קשים אלו ליבנו עם המשפחות השכולות".

מתנדבי זק"א בעוטף עזה|

מתנדבי זק"א בעוטף עזה| צילום: זק"א

אבי הוסיף: "חשוב לנו לציין ולהודות למתנדבי זק"א היקרים אשר למעלה מ-50 פועלים ועושים את העבודה הקשה הזאת בעוז ובעוצמה למען כבוד המת, נמשיך לעשות מאמצים ולפעול כדי לא להשאיר אף אחד מאחור ובכדי לזרז את ההליך הבאת גופות הנרצחים לקבורה".