"כל דקה שעוברת בלי ממשלת אחדות היא נזק למאמץ המלחמתי"

מאז מתקפת הפתע המחרידה שהכתה את ישראל לפני ארבעה ימים עלתה הדרישה להקמת ממשלת אחדות לאומית. מתקפה על בן גביר: "מספיק לבזבז זמן על שטויות, עם ישראל נלחם על הקיום שלו" | 535 פצועים עדיין מאושפזים בבתי החולים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 10/10/23 13:39 כה בתשרי התשפד

"כל דקה שעוברת בלי ממשלת אחדות היא נזק למאמץ המלחמתי"
900 נרצחים ביום אחד , צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90

מלחמת חרבות ברזל נכנסה ליומה הרביעי, וממשלת אחדות לאומית טרם נולדה כאן. מאז בוקר יום שבת האחרון, חג שמחת תורה, כאשר מחבלים חדרו ארצה ורצחו 900 אזרחים, פצעו אלפים וחטפו עשרות, עלתה הקריאה לאחד שורות ולהתייצב נוכח האויב, אולם למרות התחנונים מכל הכיוונים, ראש הממשלה טרם הצליח בכך. בשעות הצהריים הסתיימה ישיבת ראשי הקואליציה. כל ראשי הקואליציה, בלי יוצא מן הכלל, תמכו בהקמת ממשלת חירום לאומית והסמיכו את ראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול להקמתה.

מתקפה על בן גביר

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הביע את רצונו בהקמת ממשלה שכזו, אולם גורמים מטעמו אומרים כי הוא לא יסכים לריקון מתוכן של הקבינט, ולא יאשר את הקמת הפורום המצומצם שביקש שר הביטחון לשעבר בני גנץ כדי לנהל את המלחמה. בתגובה, שר התרבות מיקי זוהר תקף אותו ואמר: "זה הזמן לממשלת אחדות מיידית ובלי תנאים שתוביל את עם ישראל לניצחון מכריע מול החלאות בעזה. מספיק לבזבז זמן על שטויות, עם ישראל נלחם על הקיום שלו". לאחר מכן הצהיר השר לביטחון לאומי: "מלחמה מנצחים יחד. אחדות".

הרס ליד קיבוץ עלומים

הרס ליד קיבוץ עלומים, צילום: by Yossi Zamir/Flash90

השרים מתחננים: ממשלת אחדות עכשיו

גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הוסיף: "ממשלת חירום לאומית. עכשיו", ושר הכלכלה ניר ברקת הצהיר: "כל דקה שעוברת בלי ממשלת אחדות היא נזק במאמץ המלחמתי של מדינת ישראל ומעכבת את האחדות בעם. אני קורא לכולם לגלות גדלות לב ומנהיגות ולהניח בצד כל שיקול פוליטי. עלינו להקים ממשלת אחדות בהקדם האפשרי כדי לאפשר לכוחות צה"ל להתרכז במשימה הניצחון. רק ביחד ננצח".

כוחות הביטחון בגבול הדרומי

כוחות הביטחון בגבול הדרומי, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

משרד הבריאות מעדכן על 535 פצועים המאושפזים בבתי החולים נכון ליום ג', 10.10.23, בשעה 13:30. מהם 1 אנוש, 105 קשה, 262 בינוני ו-167 קל. עד כה פונו לבתי החולים 2806 פצועים, מהם: 26 אנוש, 336 קשה, 534 בינוני, 1479 קל, 107 חרדה ו-210 בהערכה רפואית.

נתניהו בהצהרה לאומה אמש

במסיבת עיתונאים אמר אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בכוונתו לבסס את האחדות בעם."כולנו מאוחדים וכשאנחנו מאוחדים אנחנו מנצחים. העם מאוחד ועכשיו ההנהגה צריכה להתאחד, אני קורא למנהיגי האופוזיציה להקים מייד ממשלת חירום לאומית ללא תנאים מוקדמים כפי שהוקמה עם מנחם בגין ערב מלחמת ששת הימים".