הרצוג בפנייה לאומה: "אנחנו במלחמה על הבית ואנחנו ננצח"

נשיא המדינה יצחק הרצוג מתייחס למתקפת הפתע של החמאס בנאום לאומה. במהלך הנאום אמר הנשיא הרצוג כי מדובר במעשה תועבה, חטא בל יכופר, "אנחנו במלחמה על הבית ואנחנו ננצח". בהמשך ביקש לשמור על אחדות בעם וגם בממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/23 17:58 כג בתשרי התשפד | עודכן בתאריך 08/10/23 19:52

הרצוג בפנייה לאומה: "אנחנו במלחמה על הבית ואנחנו ננצח"
הנשיא הרצוג, צילום: חיים צח, לע"מ

מלחמת חרבות ברזל: יותר מיממה מפרוץ הלחימה, ההערכות כי מספר ההרוגים והנרצחים עומד על 700. בשעה 19:30 עדכן משרד הבריאות כי ישנם 2243 פצועים, בהם 360 במצב קשה ואנוש. הערב (א') נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא נאום לאומה ואמר: "כולנו ראינו את אויבנו שתוקפים באכזריות לא אנושית קשישים, גברים, נשים ותינוקות. מעשה התועבה הזה הוא חטא בל יכופר, חטא שמובל בידי ציר רשע שבסיסיו באיראן וגרורותיו פועלות שוב ושוב לערער אותנו. אחי ואחיותיי אנחנו במלחמה על הבית ואנחנו ננצח".

הנשיא תיאר את ההתגייסות האזרחית הרבה למען העם ואמר: "אני פונה אליכם כשכוחות צה"ל לוחמים בחזית רחבה, כשרבים מאיתנו תחת אש ונמצאים בחוסר ודאות, כשמתינו מונחים לפנינו, וכשכוחות החירום, הרפואה וההצלה עושים מאמצים כבירים להצלת חיים, וגופים שונים פועלים לשקף לנו – באופן אמין ומדויק – את תמונת הקרב, הנפגעים והנעדרים".

הרצוג בנאום לאומה ביום השני למלחמה

"חיות אדם, כן – חיות אדם מפלצתיות, שלא מבחינות בין דם לדם; שטובחות ושובות פעוטות ונשים זקנות; שיוצאות למסע קטל שמטרתו צעירים תמימים במסיבה, שכל חטאם הוא היותם ישראלים שרצו לשמוח, שרצו לחגוג".

"אלה אויביך ישראל – ועליהם אנחנו נגבר, בכוח צבא ההגנה לישראל וכוחות הביטחון שלנו ובכוח רוחנו. כפי שכבר נאמר: "זו ברירת חיינו – להיות נכונים וחמושים, חזקים ונוקשים; או כי תישמט מאגרופנו החרב – ויכרתו חיינו".

מעשה התועבה הזה, שהחל בעיצומם של שבת וחג תוך חציית קו הגבול, והמשיך בתקיפת קו המחרשה, הוא חטא בל יכופר. חטא שמובל לא רק בידי ארגון מחבלים רצחני אלא בידי ציר רשע שבסיסו באיראן וגרורותיו פועלות שוב ושוב לערער אותנו; את רוחנו, את ריבונותנו, את מי שאנו כעם וכמדינה. אחיי ואחיותיי: אנחנו במלחמה על הבית. ואנחנו ננצח".

עזה, מבצע חרבות ברזל

עזה, מבצע חרבות ברזל, צילום: Atia Mohammed/Flash90

"מדינתנו נאבקת משחר קיומה על עצם החיים, על עצם הזכות להיות עם חופשי בארצנו. ואל מול כל צר ואויב, פעם אחר פעם, אנחנו מגלים את חוסננו ואת רוחנו הבלתי-שבירה, מתגברים כארי, מוצאים תעצומות נפש, קמים מתוך תהומות האבל והיגון, ומסתערים. מכריעים את האויב ומכים בו עד חורמה. מבהירים שאנחנו פה לתמיד. על אדמתנו. במדינתנו. מנצחים, ובונים עוד ועוד קומות, במקום אלה שחרבו".

"אני מבקש – בואו נשמור על רוח הגבורה הזאת ועל היחד הזה. זה הנשק הכי עוצמתי שלנו. ננהג באחריות. נימנע מהפצת סרטונים ושמועות לא מבוססות שמשרתות את מלחמת התודעה של האויב; נמלא בקפידה אחר הוראות פיקוד העורף; ונזכור – המסע שלנו לניצחון עובר רק בנחישות, רק באמונה בצדקת הדרך, רק יחד, כאיש אחד בלב אחד. בל נשגה באשליות – ימים קשים לפנינו. זה הזמן להתאחד מול האויב – להתאחד – ולפעול כאגרוף נחוש. זה צו השעה, והוא צו חירום – אחדות ישראלית. הן בעם, והן בכנסת והן בממשלת חירום".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהערכת מצב בקריה בתל אביב

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהערכת מצב בקריה בתל אביב, צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

"אני מבקש, בשם העם כולו: לשלוח תנחומים למשפחות השכולות; לחזק את כוחותינו בשטח ואת המשפחות הדואגות; להתפלל לרפואת הפצועים בגוף ובנפש; לחזק, לחבק ולסייע לכל האוהבות והאוהבים שנמצאים עכשיו בחוסר וודאות בנוגע ליקיריהם ועוברים סבל בל יתואר. כולנו איתם, ונמשיך לפעול בכל הכוח להתרת הספקות, ולהשבת יקיריהן הביתה".

אסיים בתפילה זכה לביטחון ולשלום – עלינו ועל כל ישראל. "חַזֵּק אֶת יְדֵי מְגִנֵּי אֶרֶץ קָדְשֵׁנוּ, וְהַנְחִילֵם אֱלֹהֵינוּ יְשׁוּעָה וַעֲטֶרֶת נִצָּחוֹן תְּעַטְּרֵם, וְנָתַתָּ שָׁלוֹם בָּאָרֶץ וְשִׂמְחַת עוֹלָם לְיוֹשְׁבֶיהָ".